اندروید خودروهای برقی در راه است!

اندروید خودروهای برقی در راه است!

شرکت تایوانی فاکسکان، تولیدکننده گوشی‌های آیفون اپل، پلتفرمی را برای ساخت خودروهای برقی، جهت کمک به شرکت‌های خودروسازی عرضه کرده است.

این غول فناوری که با تولید محصولات الکترونیکی مانند تلفن‌های هوشمند شناخته می‌شود، اکنون به دنبال ورود به بازاری است که طبق برآورد شرکت الاید مارکت ریسرچ، بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷ ارزش خواهد داشت.

ویلیام وی، از مدیران شرکت فاکسکان می‌گوید: این شرکت قصد دارد به اندروید خودروهای برقی تبدیل شود.

اندروید، بیشترین سهم بازار سیستم عامل موبایل جهان را دارد که از ماهیت کدباز برخوردار است. یعنی سازندگان گوشی هوشمند می‌توانند از یک نرم‌افزار به نسبت آماده را بر اساس نیازهای‌شان شخصی سازی و در محصولات تلفن هوشمند خود استفاده کنند. اما سیستم عامل iOS اپل تنها برای آیفون است و به شدت توسط این شرکت امریکایی کنترل می شود.

فاکسکان پلتفرم MIH Open را معرفی کرده که مجموعه‌ای از ابزارها است و به یک شرکت اجازه می‌دهد قسمت‌های بزرگی از یک خودروی برقی را که توسط فاکسکان تولید خواهد شد، طراحی کند. خودروسازان می توانند طراحی شاسی خودروهای‌شان از شاسی بلند گرفته تا سدان را انجام دهند و بر اساس خواسته شان شخصی‌سازی کنند. پلتفرم فاکسکان مدولار است یعنی برخی از بخش‌ها را می‌توان بعدها تعویض و ارتقا داد.

بخشی از نرم‌افزاری که فاکسکان عرضه کرده مربوط به عملکردهای مهم و خودروهای خودران است که سازندگان می‌توانند بر اساس آن محصول‌شان را بسازند. به نظر می رسد فاکسکان تلاش می کند همه قطعات مورد نیاز برای ساخت یک خودروی کامل را گرد هم بیاورد.

بر اساس گزارش سی ان بی سی، فاکسکان روی باتری‌هایی کار می کند که می‌توانند برد حرکت و کارآمدی خودروهای برقی را افزایش دهند و پیش‌بینی کرده این باتری‌ها در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.