فرانسه نیمی از نیروگاه‌های هسته‌ای را خاموش کرد

فرانسه نیمی از نیروگاه‌های هسته‌ای را خاموش کرد

فرانسه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان برق هسته‌ای در اروپا، اعلام کرده است که نیمی از نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور از مدار تولید خارج شدند.

به گزارش امواج برتر به نقل از راشاتودی، در حالی که اتحادیه اروپا درگیر یکی از بدترین بحران‌های خود در حوزه انرژی در تاریخ این قاره است، فرانسه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان برق هسته‌ای در اروپا اعلام کرده که نیمی از نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور از مدار خارج شده است.

اروپا ماه‌هاست که درگیر بحران نیرو است و فرانسه می‌گوید نیروگاه‌هایش به خاطر نقص فنی یا انجام تعمیرات دوره‌ای از مدار خارج شده‌اند. به عنوان مثال نیروگاه هسته‌ای 1300 مگاواتی که گلدفچ2 در جنوب فرانسه از دیروز از مدار تولید خارج شده است.

توقف فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای در فرانسه موجب شده تا این کشور مجبور ‌شود برای جبران کمبود برق خود از شبکه برق اروپا برداشت کند و این در حالی است که ساختار توزیع نیرو در اتحادیه اروپا به خاطر کمبود گاز طبیعی مدت‌هاست با مشکل در تولید مواجه است.

انجام تعمیرات دوره‌ای و انجام بازرسی در کنار تعویض سوخت نیروگاه‌ها موجب شده تا تولید برق هسته‌ای در فرانسه به کمترین میزان در 10 سال گذشته برسد. انتظار می‌رود این روند موجب بدتر شدن روند توزیع برق در اروپا شود؛ چراکه نیروگاه‌های هسته‌ای دو سوم برق مورد نیاز فرانسه را‌‌‌‌‌‌‌‌ تامین می‌کنند.

قیمت برق در فرانسه طی سال جاری هم به‌طور متوسط 30 درصد گران‌تر از قیمت برق در آلمان بوده و نسبت به سال 2021 حدود چهاربرابر شده است.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

منبع گروه خبر امواج برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.