‌یک سال دیگر تا شروع پلاک‌گذاری خودروهای برقی

‌یک سال دیگر تا شروع پلاک‌گذاری خودروهای برقی

مدیر گروه توسعه فناوری‌های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های زمینه فضایی، حمل و نقل پیشرفته اظهار کرد: خودروهای برقی تا پلاک‌گذاری یک سال فاصله دارند.

به گزارش امواج‌برتر به نقل از مهر، دکتر سید شهریار زینی افزود: تاکنون ستاد توسعه فناوری‌های بخش فضایی و حمل و نقل پیشرفته در راستای ارتقاء و توسعه فناوری خودرو، اتوبوس و موتورسیکلت‌های برقی گام‌های موثری در احصاء فناوری، توسعه زیرساخت آزمون و تدوین استانداردهای خاص خودروهای برقی برداشته است.

مدیر گروه توسعه فناوری‌های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های زمینه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بیان کرد: در حال حاضر بیشتر گلوگاه‌های طراحی و تولید این نوع خودروها در کشور حل شده است و تمرکز اصلی معاونت علمی، حمایت از تجاری‌سازی و اخذ تاییدیه نوع و پلاک برای این نوع خودروهاست.

وی با اشاره به یکی از خودروهای برقی که توسط یک شرکت خودروسازی تولید شده، گفت: در نخستین بازدید کمیته فنی تاکسی‌های برقی وزارت کشور از این خودرو که با حمایت و همراهی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تعریف و اجرایی شده نتایج مشخص بود.

به گفته مدیر گروه توسعه فناوری‌های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های بخش فضایی، حمل و نقل پیشرفته ، طراحی و ساخت نمونه مهندسی این خودرو ماحصل فعالیت و اقدامات ۷ شرکت دانش‌بنیان با محوریت یک شرکت دانش‌بنیان بزرگتر بوده است.

زینی با بیان اینکه حمایت از بومی‌سازی تمامی ماژول‌های هایتک این خودرو توسط معاونت علمی صورت گرفته است، بیان کرد: موتور الکتریکی، باتری پک، درایو، VCU و سیستم مدیریت حرارتی از جمله قطعات این خودوری برقی است که نمونه B-sample آن توسط همین شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است.

وی درباره آخرین وضعیت این خودروی برقی اظهار کرد: در حال حاضر نمونه مهندسی این خودروی برقی ساخته شده و به صورت کلی می‌توان گفت یک سال با اخذ پلاک فاصله دارد به شرطی که سرمایه‌گذاری درستی صورت گیرد.

مدیر گروه توسعه فناوری‌های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های بخش فضایی، حمل و نقل پیشرفته اضافه کرد: البته که بایستی دقت داشته باشیم این یک سال از زمانی آغاز می‌شود که قرارداد فروش منعقد شده و ارایه یارانه‌های خرید و یا مشوق‌های لازم از سوی دولت صورت پذیرد و در غیر این صورت زمانی بیشتر برای اخذ تاییدیه نوع خودرو و پلاک متصور است.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.