شتاب خودروهای برقی در جهان

شتاب خودروهای برقی در جهان

فروش جهانی خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۰ درصد افزایش یافت و برای نخستین بار از ۱۰ میلیون فراتر رفت و از هر هفت خودروی فروخته شده در جهان یک خودرو برقی است.

به گزارش امواج برتر به نقل از ایسنا، از هر ۷۰ خودروی فروخته شده در سال ۲۰۱۷، یک خودرو برقی بوده است  .هم‌زمان با این روند، فروش خودروهای معمولی با موتورهای احتراق داخلی در پنج سال گذشته یک چهارم کاهش یافته است و این موضوع با توجه افراد به محیط زیست مرتبط است و افراد بیشتر تمایل به خرید خودروهای الکتریکی دارند.

چین در حوزه خودروهای الکتریکی پیشتاز است و در سال ۲۰۲۲  از هر چهار خودروی خریداری شده، یک خودرو الکتریکی است. در اتحادیه اروپا از هر پنج خودرو یکی الکتریکی و در امریکا از هر ۱۰ خودرو یکی الکتریکی است. کارشناسان می‌گویند حرکت به خودروهای الکتریکی مثبت است اما برای جبران انتشار جهانی گازهای آلاینده کافی نیست.

بر اساس گزارش ویفروم، کل فروش خودرو پس از رشد در سال ۲۰۲۱، نزدیک به ۰.۵ درصد کاهش یافت و به حدود ۷۵ میلیون در سال ۲۰۲۲ رسید. بازارخودرو ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا با ۸ و ۴ درصد بیشترین کاهش را داشتند که مرتبط با کمبود قطعات و همچنین افزایش تورم و نرخ بهره بالاتر بود اما چین شاهد افزایش فروش خودروهای سواری بیش از ۱۰ درصد بودند.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.