افزایش هزارمگاوات دیگر به ظرفیت نیروگاه‌ها

افزایش هزارمگاوات دیگر به ظرفیت نیروگاه‌ها

 مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: براساس برنامه‌ریزی های انجام شده تا پایان سال جهش تولید یک هزارمگاوات دیگر به ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور افزوده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شرکت تولید نیروی برق حرارتی ایران،«محسن طرز طلب» افزود: ظرفیت فعلی نیروگاه‌های کشور به ۸۴ هزار و ۶۷۴ مگاوات رسیده است.

ظرفیت نیروگاه‌های کشور تا پایان سال جهش تولید از مرز ۸۵ هزار مگاوات عبور خواهد کرد و با اقدام‌های انجام شده در صنعت برق، این ظرفیت تا پیک تابستان سال آینده به حدود ۸۶ هزار مگاوات خواهد رسید.

طرزطلب، قرارگیری کشورمان در بین سازندگان سرآمد توربین‌های گازی نیروگاهی را یادآور شد و خاطرنشان ساخت: اکنون در زمینه ساخت توربین‌های گازی و واحدهای بخار فناوری ۱۰۰ درصدی در داخل کشور وجود دارد و محصولات تولیدی توسط متخصصان داخلی به سایر کشورها صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی توضیح داد: ظرف دو سال آینده نیروگاه‌های کلاس اف( بازدهی بالا) به دست متخصصان ایرانی ساخته خواهد شد، ضمن آنکه از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت برق حرارتی برای سال جهش تولید طراحی توربین ملی با بازدهی ۶۰ درصد است که تلاش می‌شود عملیات اجرایی این توربین به زودی در یکی از نقاط مورد نیاز کشورمان آغاز شود.

وی افزود: واحدهای گازی نیروگاه جدید زرند سال آینده وارد مدار می‌شوند، نیروگاه سیکل ترکیبی زرند دارای دو واحد گاز و یک واحد بخار درمجموع به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات است که اکنون میزان پیشرفت فیزیکی واحدهای گازی نیروگاه به ۵۱ درصد رسیده و امید است برای پیک تابستان سال آینده هر دو واحد یاد شده به بهره‌برداری برسند.

طرزطلب گفت: تاکنون ۱۲۰ میلیون یورو برای احداث واحدهای گازی نیروگاه هزینه شده است، ضمن آن‌که تجهیزات اصلی این مجموعه شامل توربین، ژنراتور، ترانس و تجهیزات کمکی آن ساخت داخل بوده و پس از بهره‌برداری کمک شایانی به تامین انرژی مورد نیاز کرمان و استان‌های همجوار این منطقه به منظور گذر از پیک تابستان سال آینده خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی خاطرنشان کرد: نیروگاه زرند توسط متخصصان داخلی و با سرمایه‌گذاری دولت در حال اجراست، بازدهی نیروگاه جدید با افزایش ۱۸ درصدی به ۴۸.۵ درصد خواهد رسید و به دلیل استفاده از سوخت گاز آلایندگی بسیار کمی دارد و به لحاظ زیست محیطی دارای شرایط بسیار مناسبی است.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع ايرنا
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.