معاون توسعه شرکت برق حرارتی:

نیروگاه دوکوهه با راندمان بالا تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

نیروگاه دوکوهه با راندمان بالا تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

معاون توسعه شرکت برق حرارتی با اعلام اینکه نیروگاه دوکوهه دومین نیروگاه از مجموعه نیروگاه‌های کلاس اف راندمان بالا است، بیان کرد: در تلاشیم تا این نیروگاه تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش امواج برتر و به نقل از مهر، حمیدرضا عظیمی در جریان سفر به استان خوزستان و بازدید از نیروگاه در حال ساخت دوکوهه اندیمشک ذکر کرد: در راستای اجرای سیاست‌های صنعت برق کشور، این نیروگاه ۴۵۱ مگاواتی با برخورداری از یک واحد گازی و یک واحد بخار احداث خواهد شد.

معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه واحد گاز این نیروگاه تا خردادماه سال آینده وارد مدار خواهد شد، افزود: این پروژه دومین نیروگاه از مجموعه نیروگاه‌های کلاس اف راندمان بالای ایران است که در چارچوب قرارداد پنج هزار مگاوات نیروگاه راندمان بالا با مپنا از طریق سرمایه‌گذاری دولتی در حال احداث است.

وی در ادامه اضافه کرد: تأمین بخشی از نیازهای شبکه و بهبود پایداری برق منطقه، افزایش متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و استفاده از امکانات داخلی و ساخت داخل تجهیزات از جمله اهداف این پروژه است.

عظیمی تاکید کرد: با توجه به اینکه این پروژه جزو طرح‌های مربوط به پیک مصرف برق سال آینده است، در تلاشیم با همکاری تمامی ارکان پروژه منابع مالی لازم را برای تکمیل این واحد تأمین کنیم تا پیمانکار مربوطه نیز بتواند نسبت به نصب تجهیزات و راه‌اندازی آن تا خردادماه سال آینده اقدام کند.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع مهر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.