ژاپن در انتظار سرمایه گذاری بزرگ در تولید باتری خودروهای برقی

ژاپن در انتظار سرمایه گذاری بزرگ در تولید باتری خودروهای برقی

ژاپن به بیش از ۲۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش‌های دولتی و خصوصی نیاز دارد تا زیربنای تولید رقابتی باتری خوروهای برقی و مخزن انرژی را فراهم کند.

به گزارش امواج‌برتر به نقل از رویترز، در همین راستا وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اعلام کرد یک هیات تخصصی را مسئول تدوین استراتژی باتری قرار داده و همچنین تصمیم دارد تا ۲۰۳۰ میلادی ۳۰ هزار کارگر ماهر برای زنجیره تولید باتری تربیت کند. استراتژی مذکور نقش مهمی در قدرت بخشی دوباره صنعت تولید باتری این کشور دارد.

این درحالی است که شرکت‌های هماورد در چین و کره جنوبی که با پشتیبانی دولت‌هایشان سهم خود از بازار باتری‌های لیتیوم یونی را گسترش داده و سهم ژاپن را از بازار در اختیار گرفته‌اند.

یاسوتوشی نیشیمورا وزیر صنعت این کشور در پایان اجلاس هیات خواستار همکاری بخش خصوصی شد و افزود: دولت در این زمینه پیشرو است و تمام توان خود را برای دستیابی به اهداف استراتژی به کار می‌گیرد اما ما نمی‌توانیم بدون همکاری بخش خصوصی به این مهم دست یابیم.

این هیات اهدافی برای ظرفیت تولید خودروی برقی در داخل و باتری با قابلیت ذخیره انژری تا ۱۵۰ گیگاوات ساعت تا ۲۰۳۰ میلادی تعیین کرده است. همچنین هیات ذکر شده خواستار تجاری‌سازی کامل تمام باتری‌های جامد تا ۲۰۳۰ میلادی شد.

به بیان وزارت صنعت ژاپن، پشتیبانی دولت از شرکت‌های ژاپنی برای خرید مواد معدنی به کار رفته در باتری‌ها و تقویت همکاری با کشورهایی غنی از مواد معدنی مورد نیاز مانند استرالیا و آمریکای جنوبی گسترش می‌یابد.

دولت ژاپن برای تولید باتری‌هایی با قدرت ۶۰۰ گیگاوات ساعت تا ۲۰۳۰ میلادی نیازمند ۳۸۰ هزارتن لیتیوم، ۳۱۰ هزارتن نیکل، ۶۰ هزارتن کبالت، ۶۰۰ هزارتن گرافیت و ۵۰ هزارتن منگنز است.

پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای مواد معدنی مانند نیکل، لیتیوم و کبالت در دهه‌های آینده به شدت رشد کند زیرا برای ایجاد فناوری‌های حافظ محیط زیست بسیار حیاتی هستند.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.