مراسم اختتامیه «پویش مردمی یک روز گرم برای کودکان کار در برق مشهد» برگزار شد

پویش مردمی یک روز گرم برای کودکان کار در برق مشهد

مراسم اختتامیه «پویش مردمی یک روز گرم برای کودکان کار» با حضور مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد و مدیر مرکز شتاب ایده و دیگر مدیران و دست اندرکاران این پویش برگزار شد.

به گزارش امواج برتر به نقل از دفتر روابط عمومی، در این مراسم مهندس قاسم پور مجری طرح کاهش تلفات انرژی و بهینه سازی توزیع برق مشهد گفت: رشد مصرف برق طی چهار سال اخیر نشان دهنده 1/7 درصد افزایش پیک در هر سال می‌باشد و راهکار عبور از این مشکل، توجه به مدیریت مصرف و اجرای طرح‌های تشویقی است.

وی گفت: در حوزه اجتماعی و فرهنگ‌سازی و ضرورت اصلاح الگوی مصرف با بکارگیری توان استارت‌آپ‌های انرژی و راه اندازی پویش‌های مردمی به نتایج ارزنده‌ای دست یافته‌ایم.

سال گذشته با اجرای پویش مردمی همراهی 2 ساعته در 3 روز گرم با کاهش 200 مگاوات ساعت انرژی به ارزش 62 میلیون تومان روبه رو شدیم و امسال نیز پویش یک روز گرم با کودکان کار اجراء شد که در نتیجه آن 100 مگاوات ساعت انرژی طی یک روز کاهش یافت. با توجه به اجرای این پویش و نتایج ارزنده آن، بیش از 1500 بسته بهداشتی برای کودکان کار تهیه شده که از طریق بهزیستی استان بین این عزیزان توزیع خواهد شد.

دکتر پوریوسف مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: این پویش تلاشی بزرگ برای تحقق یک واقعه خوب بود و امروز یکی از ابعاد مهم در جامعه‌ی ما توسعه اجتماعی است که متاسفانه از آن غفلت شده است. این پویش موجب واگذاری مسوولیت اجتماعی به خانواده‌ها شد و رویکرد خانواده محور در آن بسیار اثربخش بود.

وی افزود: این حرکت توزیع برق مشهد باعث شد تا مردم در رفع مشکلات جامعه، خود را سهیم بدانند وامیدوارم چنین پویش‌هایی باعث دخالت هرچه بیشتر مردم در امور اجتماعی شود.

دکتر نجاتیان مدیر مرکز شتاب ایده نیز گفت: این پویش توسط تیم استارت‌آپ نبض انرژی با همکاری گروهی از دانشجویان ایرانی و با هدف کاهش مصرف انرژی، پایداری محیط زیست و حمایت از کودکان آسیب‌پذیر اجراء شد که هزینه 1500 بسته بهداشتی برای این کودکان تامین و تحول بهزیستی استان گردید.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع روابط عمومی شركت توزيع نيروی برق مشهد
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.