رد شدن کلیات طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی و افزایش راندمان کارخانه‌های سیمان توسط کمیسیون انرژی

رد شدن کلیات طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی و افزایش راندمان کارخانه‌های سیمان توسط کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مخالفت اعضای این کمیسیون با کلیات طرح  بهینه‌سازی مصرف انرژی و افزایش راندمان کارخانه‌های سیمان کشور به منظور وجود قوانین متعدد مشابه در این زمینه در نشست دیروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش امواج‌برتر به نقل از ایسنا، مالک شریعتی نیاسر، ضمن تشریح جلسه دیروز کمیسیون انرژی، ذکر کرد: در جلسه دیروز کمیسیون طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی و افزایش راندمان کارخانه‌های سیمان کشور مورد بررسی قرار گرفت. طراح این طرح و مسوولان اجرایی در وزارت نیرو و نفت نیز در خصوص این طرح توضیحاتی به کمیسیون ارایه کردند اما در نهایت اعضای کمیسیون انرژی با کلیات این طرح موافقت نکردند. از نظر اعضای کمیسیون ما به اندازه کافی برای اصلاح مدیریت مصرف قانون داریم.

وی در ادامه اعلام کرد: موضوع اصلاح الگوی مصرف انرژی در قوانین بودجه سنواتی و قانون مانع‌زدایی از صنعت برق دیده شده است و حتی در این قانون به موضوع صنایع سیمان نیز پرداخته شده است؛ لذا نظر کمیسیون این بود که  نیاز به ایجاد قانون جدید در این بخش نبوده و ما باید از تورم قوانین جلوگیری کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: در جلسه دیروز کمیسیون درخواست یکی از نمایندگان در خصوص اعمال ماده ۴۵ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران مورد بررسی قرار گرفت. اما در نهایت به دلیل ناسازگاری شکلی و نبود برابری با آیین‌نامه‌ آن به تصویب کمیسیون نرسید و فرموده شد تا طراح موضوع از طریق ماده ۲۳۴ یا سوال از وزیر این موضوع را دنبال کند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین رفع ابهام موادی از طرح مانع‌زدایی از صنعت برق به منظور تامین نظر شورای نگهبان نیز در دستور کار دیروز کمیسیون قرار داشت. در نهایت ابهام موجود در ماده ۸ این طرح مرتفع گردید و نظر شورای نگهبان تامین شد. به‌زودی اصلاحات انجام شده در این طرح به صحن مجلس ارجاع خواهد شد و انشاءالله تا با تصویب صحن مجلس پرونده این طرح در مجلس بسته شده و به قانون تبدیل گردد.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.