تمیز کردن خیابان به کمک پاکبان خودران

تمیز کردن خیابان به کمک پاکبان خودران

یک شرکت فنلاندی پاکبان خودرانی را به شکل یک خودروی برقی تولید کرده که قادر به حرکت در سطح شهر و پاکسازی مناطق مختلف است.

به گزارش امواج‌برتر و به نقل از نیواطلس، این پاکبان خودران که توسط شرکت ترومبیا تولید شده، به طور آزمایشی در پایتخت فنلاند مورد استفاده قرار گرفته و در حال حاضر برخی مسیرهای حرکت دوچرخه‌ها و نیز خیابان‌های اصلی را در شب تمیز و پاکسازی می‌کند.

این خودروی خودران پاکبان که ترومبیا فری نام دارد، ۳.۵۲ متر طول و ۲.۳ متر عرض دارد و با افزوده شدن دو جاروی کمکی به دو طرف این خودرو عرض آن به سه متر افزایش می‌یابد.

با توجه باتری‌های لیتیومی نصب شده بر روی این خودرو شارژدهی 17 ساعت دارد و با استفاده از آن می‌توان انواع زباله را از سطح خیابان‌ها جمع آوری کرد. ترومبیا فری مجهز به فناوری لیدار و نیز فناوری دید هوشمند برای شناسایی موانع، زباله‌ها و مسیریابی دقیق است و در تمامی شرایط آب و هوایی نیز قابل استفاده خواهد بود.

این خودرو هم در روز و هم در شب می‌تواند زباله‌های مختلف را شناسایی و جمع آوری کند و بیشترین سرعت آن به ده کیلومتر در ساعت می‌رسد. اما در زمان جمع آوری زباله‌ها این سرعت به ۲ تا ۶ کیلومتر در ساعت کاهش می‌یابد. عرضه این محصول به بازار در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ انجام می‌شود.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع نیواطلس
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.