اعلان جنگ ژاپن در برابر فلاپی‌دیسک

اعلان جنگ ژاپن در برابر فلاپی‌دیسک

وزیر دیجیتال ژاپن در برابر فناوری قدیمی اعلان جنگ کرد که بسیاری از افراد چند دهه است که آن را ندیده‌اند.

به گزارش امواج‌برتر و به نقل از ایسنا، وزیر دیجیتال ژاپن که وعده داده است از کاغذبازی همه ابزارهای قدیمی از تمبر هانکو گرفته تا دستگاه فکس خلاص شود، اکنون در برابر فلاپی دیسک اعلان جنگ کرد.

تارو کونو، وزیر دیجیتال ژاپن در توییتی خبر داد: فلاپی دیسک به همراه وسایل مشابهی شامل سی دی یا مینی دیسک، همچنان برای حدود ۱۹۰۰ سلسله مراتب دولتی الزامی هستند و باید حذف شوند.

وی روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی ذکر کرده بود: ما این شیوه‌ها را به سرعت بازبینی می‌کنیم. فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، حمایت کامل خود را از این اقدام اعلام کرده است. اصلا این روزها کجا کسی فلاپی دیسک می‌خرد؟

ژاپن تنها کشوری نیست که تلاش می‌کند از شر این فناوری قدیمی خلاص شود. وزارت دفاع آمریکا در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد به استفاده از فلاپی دیسک‌هایی که برای نخستین بار در دهه ۱۹۶۰ ساخته شده‌اند، در سیستم کنترل زرادخانه هسته‌ای خود پایان می‌دهد. گروه سونی ساخت فلاپی دیسک را در سال ۲۰۱۱ متوقف کرد و بسیاری از افراد جوان قادر به توضیح نحوه استفاده از فلاپی دیسک نیستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طبق مطلب ارایه شده از سوی کارگروه دیجیتالی دولت، موانع حقوقی، استفاده از فناوری مدرن مانند ذخیره‌سازی ابری، برای استفاده گسترده در سیستم اداری را دشوار کرده است. این گروه به مرور تمهیدات و طرح‌ها خواهد پرداخت و تا پایان سال، راه‌هایی را برای بهبود آنها اعلام می‌کند.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.