اتصال واحد شماره ۱ اشکودا نیروگاه مشهد به شبکه سراسری برق کشور

ساخت و بازسازی تعداد ۳۵۰ قلم از قطعات مختلف نیروگاهی به دست متخصصان نیروگاه مشهد

واحد شماره ۱ بخار اشکودا نیروگاه مشهد پس از اتمام تعمیرات دوره‌ای به شبکه سراسری برق متصل شد.

به گزارش امواج‌برتر و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق مشهد؛ مهندس امیر طالبی طرقبه مدیرعامل نیروگاه مشهد در این باره اظهار کرد؛ واحد شماره ۱ اشکودا که در تاریخ ۱۸ مهر ماه از مدار خارج شده بود با تلاش پرسنل پرتلاش شرکت در ساعت ۱:۱۷ مورخه ۲۶ مهر ماه با موفقیت به شبکه سراسری متصل گردید.

وی افزود؛ اهم اقدامات صورت گرفته در این دوره از تعمیرات شامل تست رله حفاظتی الکتروموتور برج‌ها،تست الکتروموتور6kv، انجام پروژه افزایش فلوی سوخت (لیتراژ سوخت مایع)، کار بر روی سنسور دمای ترانس t11، سرویس و نصب آبنمای درام، جوشکاری و نصب کنتورهای ۱۲ اینچ خطوط ۱ و۲ چاه‌ها، دمونتاژ و سرویس گیربکس لانگشتروم، بازدید و سرویس نازل‌های برج‌ها، بازدید و سرویس کندانسور، تعویض والو مینیم بای پاس پمپ تغذیه با والو بازسازی شده داخل نیروگاه، سرویس، آب‌بندی و تعویض ساقه و تنظیم کنترل والو ۵ توربین ،آب‌بندی سوپاپ کلکتور اسکانیا و …. از جمله اقداماتی بوده که در مدت زمان تعمیرات دوره‌ای این واحد انجام شده است.

نیروگاه مشهد نخستین واحد نیروگاهی خراسان بزرگ (در‌جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) ) یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع حرارتی و گازی با ظرفیت ۳۲۸ مگاوات که شامل ۷ واحد بخار و گازی در زمینی به مساحت ۴۳ هکتار است.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.