مراسم رونمایی از ساخت پره‌های Fd.Fan نیروگاهی؛ برای نخستین بار به روش فورج در کشور

رونمایی از مراسم اف دی فن

مراسم رونمایی از ساخت پره‌های Fd.Fan نیروگاهی امروز دوم شهریور ماه در شرکت تولید نیروی برق مشهد برگزار شد.

به گزارش امواج‌برتر، همزمان با هفته‌ی دولت و با حضور جمعی از مدیران نیروگاهی و انرژی کشور از ساخت نخستین پره Fd.Fan نیروگاهی به روش فورج در ایران در نیروگاه مشهد رونمایی شد. این پره‌ها که به سفارش شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی برای نیروگاه نکا ساخته شده است بخشی از نیاز کشور به این تجهیز مهم نیروگاهی را برطرف نموده است.

مهندس دهقانپور سرپرست شرکت مدیریت تولید برق مشهد ضمن ارایه گزارشی از مراحل طراحی و ساخت این پره‌ها از اعتماد مدیریت تولید برق شهید سلیمی نکا سپاسگزاری نمود.

مهندس دهقانپور سرپرست شرکت مدیریت تولید برق مشهد

دکتر عزیزی مدیرعامل شرکت توان سرمایه پویا که 3400مگاوات نیروگاهی را در استان‌های خراسان و فارس تحت پوشش دارد هم با اشاره به این که در حال حاضر حدود 68 درصد از ظرفیت نیروگاهی کشور در اختیار بخش خصوصی است به بیان پیشرفت‌های داخلی در زمینه‌ی صنعت نیروگاهی پرداخت و بومی‌سازی ساخت قطعات نیروگاهی را در شرایط کنونی یک ضرورت دانست و گفت نوآوری‌ها و توانمندی نیروگاه مشهد می‌تواند به‌صورت گسترده در خدمت صنعت نیروگاهی کشور قرار گیرد.

مهندس فولادی مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی هم رونمایی از ساخت پره‌های اف‌دی‌فن نیروگاهی را کاری بسیار بزرگ و مصداق «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرینی» دانست. وی تهدید تحریم‌ها را فرصتی برای انجام این کارهای دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت در شرایطی که شرکت‌های خارجی تجهیزات مورد نیاز را به ما نمی‌دهند رسالت ما حمایت از ساخت تجهیزات راهبردی در داخل کشور است.

مهندس فولادی مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی

در ادامه مهندس معافی معاونت تعمیرات شرکت مدیریت تولید برق نکا گزارشی از روند ده‌ ساله فرایند ساخت پره‌های اف‌دی‌فن این نیروگاه و پاسخ‌گو نبودن شرکت‌های خارجی برای تامین این قطعه ارایه نمود و ساخت این پره‌ها به روش فورج را یکی از افتخارات صنعت برق کشور دانست.

حاضران در پایان آیین رونمایی از ساخت این پره‌های نیروگاهی از واحدهای نیروگاه و نمایشگاه توانمندی‌های نیروگاه مشهد بازدید نمودند. نیروگاه مشهد با بیش از نیم قرن تجربه در بازسازی و ساخت قطعات نیروگاهی، تعمیرات اساسی توربین واحدهای بخار و گاز و ساخت تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی پروژه‌های نیروگاهی پیشتاز است و بخش مهمی از وابستگی به تجهیزات خارجی را برطرف نموده است.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 5

منبع گروه خبر امواج برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.