یازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی کامپیوتر و دانش برگزار شد

یازدهمین کنفرانس بین‌المللی کامپیوتر و مهندسی دانش 2021 ICCKE برگزار می‌شود

یازدهمین کنفرانس مهندسی کامپیوتر و دانش در روزهای ۶ و ۷ آبان‌ماه با حضور متخصصان داخلی و خارجی و به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار امواج‌برتر و به نقل از دبیر یازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی کامپیوتر و دانش، این کنفرانس در پنج محور اصلی شامل مهندسی و دانش، یادگیری ماشین و کاربردهای آن، بینایی ماشین و کاربردهای آن، شبکه‌های کامپیوتری و امنیت و همچنین طراحی دیجیتال و معماری کامپیوتر با ۲۰ محور فرعی برگزار شد. در این کنفرانس از ۱۹۱ مقاله رسیده که توسط ۱۵۱ داور مورد بررسی قرار گرفت ۹۰ مقاله برای شرکت و ارایه در این کنفرانس بین‌المللی پذیرفته شد.

دکتر عباس قائمی بافقی دبیر کنفرانس؛ هدف از برگزاری این کنفرانس را هم‌افزایی صنعت و دانشگاه در تمام ابعاد مهندسی کامپیوتر و دانش و همچنین تعامل نزدیک دانشجویان و آشنایی بیشتر آنها با صنایع مرتبط در کنار حضور اساتید مطرح جهانی عنوان کرد و افزود: این کنفرانس از گذشته به صورت مجازی و با هدف از میان بردن محدودیت‌های فیزیکی و ایجاد دسترسی برای ارتباط با سایر دانشمندان جهان طراحی شده بود و اکنون نیز به همین صورت برگزار می‌شود.

در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی کامپیوتر و دانش؛اشکان رحیمی کیان و یلدا محسن‌زاده که از اساتید دانشگاه‌های کشور کانادا هستند به‌عنوان سخنران کلیدی مطالب خود را ارایه دادند.

در این کنفرانس برای ایجاد انگیزه در میان دانشجویان مسابقه‌ای با عنوان کاوشگر قنات با طرح یک مساله واقعی تعریف شده بود و هدف از ان سوق دادن مهندسان و محققان به ارایه طرح مفهومی یک کاوشگر با قابلیت پیمایش در امتداد قنات‌ها و جمع‌آوری داده‌های مختلف بود که به ترتیب تیم‌های ربات STU از دانشگاه سجاد، تیم بهزاد توحیدی و حجت حیدری‌پور از دانشگاه فردوسی مشهد و تیم مهدی امجدی از دانشگاه فردوسی رتبه نخست تا سوم را در این مسابقه کسب کردند.

همچنین در قسمت دیگر از این کنفرانس، ارایه ۳ دقیقه‌ای در ۶ حوزه
۱.شبکه کامپیوتری و امنیت
۲. بینایی ماشین و کاربردهای آن
۳. یادگیری ماشینی و نرم افزارهای کاربردی آن
۴.مهندسی نرم افزار و دانش
۵.مهندسی معماری کامپیوتر و طراحی دیجیتال
۶.پیاده سازی اپلیکیشن های مبتنی بر چشم انداز
با همکاری انجمن علمی مهندسی کامپیوتر برگزار شد و مریم محرابی و امیرعباس بخش‌پور به عنوان برندگان این بخش انتخاب شدند.

این کنفرانس مجازی با ارایه ۲۳ مقاله به‌صورت شفاهی، دو سخنرانی کلیدی، برگزاری جلسات بحث کاربردی و صنعتی، کارگاه‌های آموزشی و مسابقه قنات کاوشگر و ارایه ۳ دقیقه‌ای در هفتم آبان‌ماه به کار خود پایان داد.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.