گوشی‌های بعدی موتورولا از طریق هوا شارژ می‌شوند!

گوشی‌های بعدی موتورولا از طریق هوا شارژ می‌شود!

شرکت موتورولا به احتمال زیاد فناوری شارژ هوایی را برای تلفن‌های هوشمند نسل جدید خود به ارمغان بیاورد.

به گزارش امواج‌برتر ، شرکت‌ موتورولا(Motorola) و گورو وایرلس(GuRu wireless)؛ شرکتی که روی راه‌حل‌های شارژ هوایی دستگاه‌های هوشمند کار می‌کند، در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام همکاری کردند. این همکاری نشان دهنده دنباله روی موتورولا از شرکت چینی شیائومی است که به تازگی از یک ویدیوی مفهومی درباره شارژ از طریق هوا رونمایی کرده است.

شرکت گورو وایرلس خود را به عنوان یک رهبر جهانی در راه‌حل‌های انتقال قدرت قابل تنظیم از طریق هوا معرفی می‌کند. این شرکت در سال 2017 توسط گروهی از دانشمندان و مهندسان موسسه فناوری کالیفرنیا(Caltech) تاسیس شد و هدف آن توسعه و رواج شارژ بی‌سیم و هوایی به اندازه وای‌فای است.

این شرکت که در ایالات متحده مستقر است، توانسته از مدارهای مجتمع موج میلی‌متری(mmWave) سیستمی را طراحی بکند، تا این سیستم بتواند دستگاه‌ها را به وسیله هوا شارژ بکند.بدین معنی است که دیگر نیازی به قرار دادن دستگاه‌ها روی یک پد شارژ نیست و حقیقتاً از طریق هوا شارژ می‌شوند.

این شرکت بیان کرده که راه‌حل آن امکان شارژ دستگاه‌ها را حتی در فاصله 10 متری، البته با یک فرستنده مسیر می‌کند. گورو ادعا می‌کند که سیستم آن قادر خواهد بود تلفن‌ها را با قدرت 5  تا 10 وات شارژ کند.

اگرچه موتورولا هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی جدید خود با قابلیت شارژ هوایی فاش نکرده است، اما این همکاری جدید بدون شک منجر به نمایش یک مفهوم در آینده‌ای نه چندان دور خواهد شد.

شارژ از طریق هوا یا همان شارژ هوایی فقط منجر به راحتی کاربران نخواهد شد. چندین شرکت مانند اوسیا (Ossia) و وای-شارژ(Wi-Charge) برای رهایی از نیاز به کابل‌های شارژ الکترونیکی که یکی از مهم‌ترین زباله‌های الکترونیکی هستند، راه‌حل‌های شارژ هوایی خود را ایجاد کرده‌اند.

یک گزارش جهانی در سال 2020 نشان داد که جهان رکورد 53.6 میلیون تن زباله الکترونیکی را در این سال برجا گذاشته است که 21 درصد افزایش را در پنج سال گذشته نشان می‌دهد.

اوایل سال جاری میلادی شرکت شیائومی مفهوم شارژ هوایی خود را با نام Mi Air رونمایی کرد. این مفهوم با استفاده از یک آرایه کنترل فاز متشکل از 144 آنتن، 5 وات نیرو برای هر دستگاه تولید می‌کند.

اگرچه این مفهوم و به طور کلی این فناوری از پتانسیل بالایی برخوردار است، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا شاهد شارژ بی‌سیم هوایی در خانه‌های خود باشیم، چرا که قبل از ورود هر مفهومی به بازار، استانداردهای ایمنی باید برآورده شوند.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع آی‌ای
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.