گرامی‌داشت هفته پدافند غیرعامل و حضور همزمان توزیع برق مشهد در دهمین رزمایش سراسری قطع برق

گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل و حضور همزمان توزیع برق مشهد در دهمین رزمایش سراسری قطع برق

در نخستین روز از گرامی‌داشت هفته پدافند غیرعامل که تحت عنوان ایران پایدار نام‌گذاری شده است، دهمین رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده بکاری مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری در قالب 444 نقطه در کل کشور و در حوزه عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد در قالب 14 نقطه اجراء شد.

به گزارش امواج‌‌برتر به نقل از دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد، هفته پدافند غیرعامل از 8 تا 14 آبان ماه 1400 در کشور برگزار می‌شود.
در مراسم دهمین رزمایش سراسری قطع برق که در محل امور دیسپاچینگ توزیع برق مشهد برگزار شد، دکتر جنگی معاون مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی، دانشورنیا معاون امنیتی فرمانداری مشهد، مهندس رمضانی مدیرعامل ،مهندس آذری معاون بهره‌برداری و جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد حضور داشتند.

در این رزمایش مهندس متولی‌زاده مدیرعامل شرکت توانیر و همچنین سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور که به‌صورت ویدیو کنفرانس ارتباط تصویری با کل شرکت‌های توزیع داشتند، در خصوص برگزاری رزمایش با رمز یا امام رضا و ضرورت اصلاح مصرف و رعایت الگوی مصرف در جامعه مطالبی بیان کردند.
مهندس رمضانی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد نیز در این رزمایش بیان کرد: در حوزه عملیاتی شرکت توزیع برق مشهد، قطع برق 14 نقطه حساس شهری در نظر گرفته شد تا آماده بکار بودن مولدهای برق اضطراری آنها مورد ارزیابی قرار گیرد. در این رزمایش تعداد 42 گروه ارزیاب در مشهد در محل نقاط حساس حضور یافتند و قابلیت‌ها و سرعت عمل لازم برای استفاده از مولدهای برق اضطراری را ارزیابی کردند.
وی با اشاره به اینکه بار مصرف انرژی در تابستان 1400 در مشهد 1920 مگاوات بوده است ذکر کرد: این میزان بار به صورت مولد نبوده بلکه بار سرمایشی بوده ضمن اینکه در حال حاضر میزان بار مصرف انرژی در مشهد 1000 مگاوات می‌باشد. مهندس رمضانی در مورد وضعیت خاموشی‌ها در فصل زمستان 1400 نیز افزود: با توجه به تامین سوخت نیروگاه‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شده، وضعیت رضایت بخشی را در فصل سرد سال خواهیم داشت.

وی در رابطه با اهمیت قطع برق و جایگاه امنیت در برابر حملات سایبری گفت:در شبکه سراسری برق تمام نکات امنیتی لحاظ شده و تمهیدات لازم در این خصوص پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه شبکه توزیع برق مشهد نیز از امنیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.
در این رزمایش مهندس آذری معاون بهره‌برداری و نگهداشت نیز ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد توزیع برق مشهد و نقش و جایگاه این شرکت در تامین برق پایدار بارگاه منور رضوی گفت: برق حرم مطهر رضوی به عنوان یک نقطه حساس از طریق چند پست فوق توزیع، تغذیه و انرژی برق آن به میزان 100 درصد تامین می شود و مشکلی نداریم.
شایان ذکر است در این رزمایش و طبق برنامه و جدول پیش‌بینی شده، با هماهنگی معاونت بهره‌برداری و نگهداشت و گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل توزیع برق مشهد، برق 14 نقطه حساس در مشهد قطع و مولدهای برق اضطراری آنها مورد ارزیابی قرار گرفت.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.