معاون شرکت توانیر:

کمتر شدن قطعی گسترده برق کشور از سال آینده

کاهش ۶ درصدی تعداد مشترکان پرمصرف با سیاست‌های تعرفه‌ای

معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران بیان کرد که با اقدامات زیربنایی انجام شده در حوزه برق، مشکل قطعی گسترده و خاموشی برنامه‌ریزی‌ شده در کشور از سال آینده کاهش خواهد یافت.

به گزارش امواج‌برتر‌‌، غلامعلی رخشان‌مهر روز یکشنبه در پایان بازدید از پست فشارقوی ۶۳/۲۰ میرزاپانگ بخش مرکزی شهرستان گالیکش اعلام داشت: جایگزینی شبکه سیمی با کابل‌های خودنگهدار یکی از عمده‌ترین کارهای انجام شده برای رسیدن به این هدف است که در راستای آن در ۲ سال اخیر ۳۰ هزار کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین شبکه‌های فرسوده فشار ضعیف و تیرهای فرسوده در کشور شد.

وی با اشاره به تاثیر هوای گرم امسال بر افزایش مصرف برق در بخش‌های گوناگون به خصوص کشاورزی ذکر کرد: مصرف برق بخش کشاورزی به شدت نسبت به سال قبل بیشتر شد به گونه‌ای که در برخی استان‌ها پمپ‌های آب به جای اردیبهشت از اسفند سال قبل وارد مدار شد.

وی در ادامه گفت: دمای هوا در فروردین امسال در مقایسه با سال قبل پنج درجه بیشتر بود و در بقیه ماه‌ها نیز وضعیت تفاوت چندانی نداشت و همچنین در بخش کشاورزی هم مصرف برق به شدت افزایش یافت.

رخشانی‌مهر تصریح کرد: همچنین در ماه‌های اول سال جاری مصرف برق بخش صنایع کشور ۲۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که همه این مسایل دست به دست هم داد تا در بعضی روزها تراز تولید و مصرف برق بهم بخورد و منجر به خاموشی‌ سراسری شود.

برق گالیکش و چاه‌های کشاورزی و آب شرب مناطقی مانند ینقاق، عرب بوران و فارسان از طریق پست فشار قوی ۶۳/۲۰ میرزاپانگ تامین می‌شود.

گالیکش سال ۱۳۸۹ با جدا شدن از مینودشت به عنوان شهرستانی مستقل معرفی شد.

شهرستان گالیکش حدود ۶۴ هزار نفر جمعیت مشکل از اقوام و مذاهب مختلف دارد که ۵۵ درصد آن در ۶۳ روستا زندگی می‌کنند و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع ایرنا
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.