کتاب «دستورالعمل جامع تجمیع منابع تجدیدپذیر با DIgSILENT PowerFactory»

DIgSILENT PowerFactory

کتاب «دستورالعمل جامع تجمیع منابع تجدیدپذیر با DIgSILENT PowerFactory » ترجمه و تالیف مصطفی عیدیانی و امیرعلی پویان به ملزومات مهم و اضطراری برای بخش‌های صنعتی و دانشگاهی برای دستیابی به یک منبع جامع و کامل برای مدل‌سازی، بهره‌برداری، کنترل و همچنین هدایت و رهیافت چالش‌های مشترک شبکه‌های برق ادغام شده با منابع تجدیدپذیر پرداخته است.


منابع تجدیدپذیر انرژی، به دلایل مشکلات تأمین امنیت انرژی و مسائل زیست‌محیطی به‌صورت روزافزونی در حال گسترش هستند و علی‌رغم مزایای زیادشان، می‌توانند چالش‌هایی برای شبکه‌ها‌ی برق ایجاد کنند. از این‌رو بررسی جنبه‌های فنی ادغام این منابع جدید با شبکه‌های برق و آماده‌سازی دستورالعمل‌ها و ضوابط مربوطه، اهمیت بالایی پیدا کرده است. به همین خاطر در این کتاب تلاش شده است تا به‌وسیله‌ نرم‌افزار قدرتمند دیجسایلنت (DIgSILENT PowerFactory)، عمده‌ مسائل فنی مربوط به ادغام منابع انرژی تجدیدپذیر با سیستم‌های قدرت، بررسی و ارزیابی شود و در کنار این ارزیابی، ابزارهای مورد نیاز برای مدل‌سازی، شبیه‌سازی و تجزیه ‌و تحلیل برای برنامه‌ریزی و بهره‌برداری شبکه به خوانندگان ارائه گردد تا بدین ترتیب بتوانند مشکلات بهره‌برداری و برنامه‌ریزی سیستم قدرت را در حضور منابع تجدیدپذیر انرژی حل نمایند.


مطالب این کتاب به خوبی می‌تواند موانع گسترش مطالعات و انجام پروژه‌های علمی مربوط به رشته‌های برق و الکترونیک را بر طرف کند و ابزاری مناسب برای پژوهش در زمینه نرم‌افزار دیجسایلنت باشد.


این اثر سال 1400 در 241 صفحه توسط انتشارات نگاران سبز منتشر شده است و علاقمندان به تهیه این کتاب، برای سفارش نسخه چاپی اثر می‌توانند با شماره تلفن ۰۵۱۳۸۹۴۰۱۱۹ تماس حاصل نمایند و برای دریافت نسخه الکترونیکی آن به اپلیکیشن‌های کتابراه و یا طاقچه مراجعه نمایند.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

منبع گروه خبر امواج برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.