کاهش 4 درصدی مصرف برق مشترکین خانگی در مشهد

کاهش 4 درصدی مصرف برق مشترکین خانگی در مشهد

با توجه به اهمیت مدیریت مصرف برق در زمان‌های پیک بار و لزوم حذف مصارف غیر ضروری در جهت استفاده بهینه از ظرفیت‌های تولید برق و همچنین اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مشترکین در راستای کاهش برق ، با تعاملات پیوسته با مشترکین خانگی در سال جاری در شهر مشهد 4 درصد کاهش مصرف برق ثبت شده است.

به گزارش امواج‌برتر به نقل از روابط عمومی توزیع نیروی برق مشهد، مهندس حمیدرضا شریعت داودی مشاور مدیرعامل در حوزه خدمات مشترکین توزیع برق مشهد اظهار کرد : شهر مشهد دارای 1.700.000 مشترک بوده که 1.378.000  مشترک آن جزء بخش خانگی هستند که 80  درصد کل مشترکین را به خود اختصاص می‌دهند .

 وی گفت: در سال گذشته سهم انرژی  مصرف شده در بخش خانگی 40 درصد بوده که میزان مصرفی 3.100.000  مگاوات ساعت مشترکین خانگی  برق مصرف کرده‌اند .

مهندس شریعت داوودی ضمن تحلیل و بررسی مشارکت، میزان مصرف و سهم مشترکین خانگی در مدیریت مصرف انرژی بیان کرد: بررسی و مقایسه مصرف انرژی در بخش خانگی در بازه زمانی دوره یک (فروردین و اردیبهشت) و دوره دو (خرداد و تیر) سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نشان دهنده کاهش مصرف به میزان 4 درصد توسط مشترکین خانگی می‌باشد. مصرف مشترکین خانگی در دوره ۱ و ۲ سال ۱۴۰۰ حدود ۹۸۸ میلیون کیلووات ساعت و در دوره ۱ و ۲ سال ۱۴۰۱ حدود ۹۴۹ میلیون کیلووات ساعت بوده است.

 وی با اشاره به این نکته که در  سال جاری با افزایش تعداد مشترکین هم مواجه بوده‌ایم افزود: در حالی با همکاری  خوب مشترکین خانگی، 4 درصدکاهش مصرف نسبت  به سال گذشته داشته‌ایم  که طی سال جاری تاکنون 20 هزار مشترک خانگی جدید هم  به تعداد اشتراک شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد اضافه شده است و این مساله گویا همکاری خوب مشترکین برای کاهش مصرف برق و توجه به سرمایه‌های ملی می‌باشد .

 شایان ذکر است: از 1/3/1401 تا 11/5/1401 در مشهد حدودا 60 میلیارد ریال پاداش کاهش مصرف به مشترکین بخش خانگی که الگوی مصرف را رعایت نموده‌اند اختصاص یافته است و پاداش مزبور تا پایان شهریور ماه برای مشترکین کم مصرف محاسبه خواهد شد.

گفتنی است: پاداش کاهش مصرف تا پایان شهریور ماه برای مشترکینی که در این خصوص همکاری داشته باشند محاسبه خواهد شد.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.