مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

نیروگاه‌های برق‌آبی ۹درصد بیشتر از تعهد برق تولید کردند

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از ثبت رکورد تولید نیروگاه‌های برق آبی درگذر از تابستان خبر داد و گفت: این واحدها ۹ درصد بیشتر از تعهد برق تولید کردند.

به گزارش امواج برتر به نقل از ایرنا؛ به گفته «محمد حاج رسولی‌ها» در راستای برنامه‌ریزی نیروگاه‌های برق آبی کشور و نقش این تاسیسات برای گذر از پیک شبکه بدون اعمال خاموشی در تابستان سال جاری (برنامه ۰۹۹)، انجام به موقع تعمیرات ادواری از نیمه دوم سال گذشته تا پایان اردیبهشت سال جاری  به ظرفیت ۱۲هزارمگاوات و اتخاذ تصمیم‌های لازم جهت آمادگی حداکثری واحدهای برق‌آبی، موجب تولید انرژی به میزان ۱۳میلیارد کیلووات ساعت از ابتدای فروردین تا پایان مرداد ماه شده است که از این میزان حدود ۷۰ درصد آن در حد فاصل ماه‌های خرداد ،‌تیر و مرداد رقم خورده است.

وی ادامه داد: اواسط خرداد تا پایان مرداد ماه امسال و به درخواست دیسپاچینگ ملی متوسط انرژی تولید شده روزانه توسط واحدهای برق آبی کشور بالغ بر ۹۸ هزار مگاوات ساعت ، باعث شد تا حدود ۹ درصد بیش از تعهد واحدهای برق‌آبی به شبکه انرژی بیشتری تولید شود.

حاج رسولی ها گفت: نیروگاه‌های برق‌آبی کشور در بازه زمانی مذکور با ثبت رکورد تولید توان همزمان به ظرفیت ۱۰۱۴۰مگاوات (۳۱ خرداد ماه) و بیشترین تولید انرژی روزانه به میزان ۱۵۶۸۱۳ مگاوات ساعت (۸ مرداد ماه) کمک قابل ملاحظه‌ای به نیاز مصرف شبکه برق داشته‌اند به‌طوری که از ابتدای خرداد تا پایان مرداد مشارکت واحدهای برق آبی در تولید توان همزمان و استمرار تولید انرژی روزانه بترتیب ۱۳ و ۸ درصد از کل تولید نیروگاه‌های کشور بوده واین سهم در زمان پیک شبکه برق کشور  (۳۱ تیرماه) بترتیب ۱۶ و ۱۱ درصد بوده است.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد:در گذر از پیک ۹۹ نیروگاه‌های برق‌آبی کشور با ضریب آمادگی بالغ بر ۹۵ درصد علاوه بر ظرفیت تولید شده، به‌طور متوسط روزانه ۸۰۰ مگاوات امکان ذخیره گردان را برای شبکه برق کشور فراهم  کرده‌اند به عبارت دیگر تامین ۸۲۰۰ مگاوات توان قابل اتکا به‌مدت ۱۳ساعت از شبانه روز بوده است.

وی افزود: همچنین با تولید انرژی این نیروگاه‌ها در بازه زمانی فوق‌ ۲ میلیارد متر مکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی  شده است و نیز حدود ۵ میلیون تن به کاهش انتشار دی‌اکسید کربن کمک شده است.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع ايرنا
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.