نهمین کنفرانس انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران همزمان با پنجمین همایش ملی فناوری‌های نوین انرژی برگزار شد

نهمین کنفرانس انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده

نهمین کنفرانس انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران همزمان با پنجمین همایش ملی فناوری‌های نوین انرژی 2 تا 5 اسفندماه در دانشگاه صنعتی سجاد و به‌صورت مجازی و با حضور جمع زیادی از دانشجویان، صنعتگران، استادان و علاقمندان حوزه انرژی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار امواج‌برتر، دکتر قاینی دبیر نهمین کنفرانس انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران گفت؛ این رویداد در 11 محور انرژی بادی،انرژی خورشیدی، سایر انرژی‌های تجدیدپذیر، سیاست‌گذاری انرژی‌‌های تجدیدپذیر و توسعه پایدار، اقتصاد و برنامه‌ریزی انرژی‌های تجدیدپذیر، انرژی‌های تجدیدپذیر در معماری و برنامه‌ریزی شهری، انرژی‌های تجدیدپذیر و محیط زیست،  اثرات متقابل منابع تولید پراکنده با شبکه‌های توزیع برق، سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر، شبکه‌های هوشمند و شهر هوشمند، کنترل، حفاظت و مانیتورینگ واحدهای تولید پراکنده و سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی و خودروهای برقی برگزار شد.

به گفته‌ی دکتر احدی اخلاقی دبیر علمی کنفرانس،۱۱۶ مقاله از بین ۱۷۹ مقاله رسیده به  دبیرخانه کنفرانس به عنوان مقاله‌های  برگزیده انتخاب شد که به‌دلیل محدودیت‌های موجود، ۴۹ مقاله به‌صورت برخط و ۶۷ مقاله به‌صورت غیر برخط ارایه شدند. مقاله‌هایی که به‌صورت برخط ارایه شدند هم برای استفاده‌ی علاقمندان در دسترس هستند. 

دبیر علمی کنفرانس  اصالت مقاله و روش‌های علمی در استخراج نتایج را از مهمترین معیارهای پذیرش مقاله‌ها عنوان کرد و افزود از بین مقاله‌های پذیرفته شده 5 مقاله به عنوان مقاله برتر انتخاب شدند که پذیرش آنها توسط دو داور به‌صورت هم‌سو داوری ‌شد و میانگین امتیاز دو داور و میانگین امتیازهای روسای مقاله‌ها با هم در نظر گرفته شد. مجموع امتیاز مقاله‌های برگزیده بالاتر از 26 بود که اختلاف زیادی نسبت به امتیاز سایر مقالات داشت.

دبیرعلمی پنجمین همایش ملی فناوری‌های نوین انرژی نیز در مراسم پایانی این رویدادها گفت؛ این همایش به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود و رویکرد آن بیشتر کارگاه محور و به صورت کارگاه آموزشی است . وی افزود: 45 عنوان کارگاه به دبیرخانه همایش ارسال شد که همه آنها قابل قبول بودند ولی به دلیل محدودیت‌ فقط 20 کارگاه مورد پذیرش قرار گرفت. با توجه به اهمیت بحث انرژی و امنیت سایبری، از متخصصان در این حوزه درخواست شد که دو کارگاه ویژه در این خصوص ارایه نمایند.

دبیرعلمی پنجمین همایش ملی فناوری‌های نوین انرژی افزود از استقبال بیشتر علاقمندان همایش امسال نسبت به 4 دوره گذشته خبر داد و گفت متوسط  حضور علاقمندان در هر کارگاه 61 نفر بود و دو کارگاه هم با حضور 150 نفر تشکیل شد. 

 به گزارش خبرنگار امواج برتر برگزاری نخستین مسابقه عکاسی، کاریکاتور و نقاشی با موضوع فرهنگسازی در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر و فناوری‌های نوین انرژی با همکاری شهرداری مشهد از تفاوت‌های این دوره بود. دکتر نوری مسئول روابط عمومی کنفرانس در مراسم پایانی با بیان این مطلب گف: این رویداد شامل سه بخش عکاسی، کاریکاتور و نقاشی بود و بیشتر از 200 اثر دریافت شد که 170 اثر شامل 98 اثر عکاسی، 26 اثر کاریکاتور و 41 اثر نقاشی با توجه به موضوع و محوریت‌های اعلام شده برای داوری ارسال شدند. داوران دو اثر عکاسی، دواثر کاریکاتور هر کدام  و سه اثر نقاشی 3 را به‌عنوان آثار منتخب مورد تقدیر قرار دادند.

از دیگر نکات برجسته این رویداد، برگزاری پیش‌رویدادهایی بود که زمینه ساز برگزاری رویداد اصلی شد و زمینه‌ی برقرای ارتباط با پژوهشگران این حوزه را فراهم آورد. برای نخستین بار نشست‌های تجارت مدیریتی و مسابقه عکاسی در این رویداد هم برگزار شدند. نهمین کنفرانس انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران با یک سخنرانی ویژه، 4 سخنران کلیدی و دو میزگرد تخصصی در پنجم اسفندماه به کار خود پایان داد. 

ماهنامه امواج برتر به عنوان حامی رسانه‌ای، گزارش‌های کامل این رویدادها را در شماره‌های آتی نشریه منتشر خواهد نمود.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.