مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان:

نمایشگاه برق موجب توسعه زیرساخت‌ها می‌شود

نمایشگاه برق موجب توسعه زیرساخت‌ها می‌شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان در آیین بازگشایی یازدهمین نمایشگاه صنعت برق و اتوماسیون صنعتی که امروز بیستم مهر ماه برگزار شد با بیان این‌ که نبود تعادل بین قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی برق، فاصله بزرگی را در صنعت برق ایجاد کرده است، اظهار کرد: وزارت نیرو برنامه دارد برای افزایش تولید برق ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه برای چهار سال آینده احداث کند.
به گزارش خبرنگار امواج‌برتر، رسول موسی رضایی گفت برگزاری نمایشگاه‌ها از یک بعد موجب ایجاد انگیزه در بین سازندگان و تولیدکنندگان می‌شود. وی در گفت: برگزاری این نمایشگاه موجب توسعه زیرساخت‌ها و مسایل فنی در حوزه برق می‌شود.
وی ضمن ارایه گزارشی از وضعیت برق استان اصفهان، افزود: در تابستان ۱۴۰۰، فصل سختی را به لحاظ خاموشی‌ها و قطعی برق گذراندیم و شاهد ناترازی تولید و مصرف برق در کشور بودیم و حدود ۱۲ هزار مگاوات بین تولید و مصرف برق ناترازی وجود داشت که تامین این میزان برق کار سختی بود.

وی در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر با توجه به وضعیت بسیار کمِ بارش‌ها، در ذخایر مخازن آب دچار مشکل بودیم و با خروج نیروگاه‌های برق‌آبی شاهد گرفتاری قطعی برق در تابستان شدیم.
مهندس موسی رضایی همچنین عنوان کرد: هر سال شاهد رشد ۳ تا ۵ درصدی مصارف جاری و بخش صنعت هستیم که مجموع این عوامل و استراتژی‌های اتخاذ شده به لحاظ تولید و پشتیانی، توسعه تولید، صادرات و … موجب شد تا کشور در سال ۱۴۰۰ با گرفتاری تولید و کمبود برق مواجه شود.

وی در ادامه اضافه کرد: تابستان امسال در اصفهان به دنبال مدیریت کمبود تولید برق بودیم و این کار با کمک صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه، ذوب آهن و سیمان انجام و موجب شد تابستان امسال را با تمام سختی‌ها پشت سر بگذاریم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با بیان این که ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور نزدیک ۸۶ هزار مگاوات است اظهار داشت؛ اجرای ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه کار سخت و بزرگی است.

وی افزود: با موافقت وزیر نیرو و صمت قرار شد از این میزان، ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع سنگین ایجاد شود، به عنوان مثال فولاد مبارکه ۱۵۰۰ مگاوات نیروگاه احداث کند.
به گفته موسی رضایی، براساس این سیاست قرار است ۱۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات نیروگاه با سرمایه‌گذاری صنایع سنگین و کارخانجات بزرگ کشور برای افزایش ظرفیت تولید برق ایجاد شود.
وی تصریح کرد: قرار است ۱۰ هزار مگاوات دیگر توسط خود وزارت نیرو ایجاد شود و به نحوی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی خود را توسعه دهد که از این طریق می‌توان حدود ۱۳ هزار مگاوات به تولید برق کشور اضافه کرد.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبری امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.