نخستین واحد نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان در مدار تولید

نخستین واحد نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان در مدار تولید

سرپرست معاونت توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی اعلام کرد: همزمان با هفته دولت نخستین واحد 42 مگاواتی نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان به شبکه سراسری برق کشور متصل و در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش امواج‌برتر و به نقل از پاون، محمدرمضانی با اعلام این خبر بازگو کرد: شرکت مادرتخصصی برق حرارتی به منظور بهبود تراز منفی تولید استان سیستان و بلوچستان، جلوگیری از افت ولتاژ شبکه موجود، اشتغال‌زایی و استفاده از قابلیت‌های پیمانکاران و سازندگان تجهیزات و مشاوران داخلی، پروژه احداث نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان به ظرفیت ۱۲۶ مگاوات را در دستور کار قرار داده است.


وی با اشاره به اینکه این نیروگاه دارای سه واحد ۴۲ مگاواتی است، بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان تراز تولید و مصرف برق منفی است و میزان مصرف انرژی در پیک تابستان بیشتر از برق تولیدی توسط نیروگاه‌های استان است. بدین منظور افتتاح این نیروگاه کمک مهمی به تامین برق پایدار شبکه سراسری کشور و پاسخگویی به نیاز مصرف برق این منطقه خواهد کرد.


رمضانی با تاکید بر اینکه نیروگاه‌های مقیاس متوسط نقش مهمی در افزایش تولید توان الکتریکی و کاهش افت ولتاژ در مناطق دور افتاده و نقاط ژرف شبکه خواهد داشت، ذکر کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته فرموده شده است تا واحدهای جدید این نیروگاه نیز به زودی وارد مدار تولید شوند.
نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان در کیلومتر سه جاده چشمه زیارت و در مجاورت نیروگاه گازی زاهدان در حال ساخت است.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.