نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق مشهد برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی نمایشگاه برق مشهد

نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی برق مشهد با حضور نمایندگان شرکت‌‌های زیرمجموعه‌ی وزارت نیرو در استان خراسان رضوی، نمایندگان تشکل‌ها و نهادهای صنفی کارفرمایی و کارگری بخش برق و الکترونیک استان خراسان رضوی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان، جمعی از فعالان صنعت برق و خبرنگاران در سالن جلسات شرکت برق منطقه‌ای خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار امواج برتر در این جلسه جواد محبی به نمایندگی از برگزارکننده‌ی شانزدهیمن نمایشگاه بین‌المللی برق مشهد گزارشی از روند کارهای اجرایی و رایزنی‌های صورت گرفته برای برگزاری این نمایشگاه ارایه نمود و پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های صنعت برق را عنوان کرد  و در ادامه از حاضران درخواست نمود به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص برگزاری بهتر این نمایشگاه بپردازند.

نمایندگان حاضر در جلسه نکات مهمی را در مورد نحوه‌ی برگزاری نمایشگاه ارایه نمودند. زمان پیشنهادی برای برگزاری مطلوب نمایشگاه‌های برق مشهد در اردیبهشت ماه و پیش از شروع اوج مصرف تابستانه انرژی الکتریکی مورد توافق همه‌ی حاضران قرار گرفت که با توجه به فاصله‌ی زمانی مناسب با دیگر نمایشگاه‌های مهم این حوزه و گرامی‌داشت دهم اردیبهشت ماه روز صنعت برق خواهد توانست به برگزاری هم‌زمان بسیاری از رویدادها و همایش‌های مربوط به صنعت برق کمک نماید. حاضران بر داشتن تقویم نمایشگاهی ثابت برای برگزاری نمایشگاه‌های صنعت برق در اردیبهشت ماه هر سال تاکید نمودند.

بازنگری در تعرفه‌های واگذاری غرفه متناسب با نوع فعالیت شرکت‌ها و استفاده از تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های عضو پارک‌های علم و فناوری و شرکت شهرک‌های صنعتی از دیگر موضوع‌های مطرح شده در این جلسه بود. بر اساس آیین‌نامه‌های موجود بخشی از هزینه‌های شرکت در نمایشگاه از سوی نهادهای مربوطه مانند شرکت شهرک‌های صنعتی و خانه‌ی صنعت و معدن به شرکت‌های عضو برای حضور در نمایشگاه پرداخت می‌شود.

همچنین در بخشی از این جلسه اطلاع‌رسانی مناسب برای برگزاری نمایشگاه به فعالان این حوزه و دعوت از متخصصان بخش‌های مختلف صنعتی و صنایع بزرگ که از محصولات و خدمات شرکت‌های تامین کننده‌ی تجهیزات برقی استفاده می‌کنند برای بازدید از نمایشگاه صنعت برق مورد تاکید قرار گرفت.

برخی از حاضران به نقش نمایشگاه صنعت برق در آموزش‌های همگانی برای بهینه‌سازی و صرفه‌جویی مصرف انرژی اشاره نمودند و درخواست برگزاری کلاس‌ها و ارایه‌ی محتواهای آموزشی در این زمینه با همکاری سازمان‌های متولی برای عموم مردم و بازدیدکنندگان نمودند.

تشکیل پاویون‌های تخصصی و کالایی برای بازدید بهینه بازدیدکنندگان، ارایه بسته‌های پیشنهادی برای برگزاری مطلوب نمایشگاه به برگزارکننده از سوی نهادهای صنفی، استفاده از زمان برگزاری نمایشگاه برای معرفی فرصت‌های شغلی حوزه‌ی صنعت برق و معرفی توانمندی‌های این صنعت به بخش‌های مختلف جامعه به‌ویژه جوانان از دیگر پیشنهادهای ارایه شده در نخستین جلسه‌ی سیاست‌گذاری نمایشگاه شانزدهم بود.

موضوع آلودگی صوتی در نمایشگاه به‌ویژه به وسیله‌ی بلندگوهای آوای نمایشگاه در داخل سالن‌ها هم مورد گلایه برخی از فعالان بود که مانع گفت‌وگو با مراجعه‌کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه می‌شود. گفتنی است برگزاری دوره‌های آموزشی با همراهی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و میزگردهای تخصصی در حوزه‌ی چالش‌ها، سرمایه‌گذاری و اشتغال در صنعت برق  از برنامه‌های این دوره از نمایشگاه صنعت برق و الکترونیک در مشهد خواهد بود. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است هیات‌های تجاری قزاقستان، پاکستان و افغانستان از نمایشگاه بازدید نمایند البته گفت‌وگو برای حضور هیات‌های تجاری از گرجستان و عراق هم در جریان است.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی برق (قدرت، الکترونیک)، تجهیزات و صنایع وابسته ۲۵ تا ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.