سخنگوی صنعت برق خبر داد؛

نتیجه طرح تغییر ساعت کاری ادارات، کاهش هزار مگاواتی مصرف برق بود

نتیجه طرح تغییر ساعت کاری ادارات، کاهش هزار مگاواتی مصرف برق بود

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد: طرح تغییر ساعت کاری ادارات یکی از مجموعه اقداماتی بود که برای عبور از دوره اوج مصرف برق در تابستان و تامین برق پایدار مشترکان اجرا شد و کاهش هزار مگاواتی مصرف برق را به دنبال داشت. این طرح طبق مصوبه هیات محترم وزیران تا روز 3 شهریور ادامه دارد.

به گزارش امواج‌برتر و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی از بازگشت ساعت کاری ادارات به روال گذشته خبر داد و افزود: کوتاه شدن زمان کاری ادارات به منظور از مدار خارج شدن زود هنگام وسایل سرمایشی، کاهش مصرف برق و در نتیجه تامین برق پایدار سایر مشترکان به درخواست وزارت نیرو تنظیم و با مصوبه هیات محترم وزیران اجرا شد که با کاهشی شدن دمای هوا اجرای این طرح متوقف و بر اساس مصوبه هیات وزیران، از 5 شهریور ماه ساعت کاری ادارات به روال گذشته باز خواهد گشت. 

سخنگوی صنعت برق بیان کرد: در استان‌های مختلف ساعت کاری متفاوت بوده و از این به بعد هم طبق روالی که در ماه‌های ابتدایی سال داشته‌اند پیش خواهند رفت و ساعتی یکسان برای همه ادارات تعریف نشده است.

وی اعلام داشت: درخواست صنعت برق برای تغییر ساعت کاری تنها به منظور کاهش مصرف انرژی بوده که با نظارتی که در این بخش انجام شد، این تغییر در صرفه جویی انرژی بسیار تاثیرگذار بود. چرا که دستگاه‌های اجرایی ملزم بودند در زمان کار دمای وسایل سرمایشی را روی 25 درجه تنظیم و دستگاه سرمایشی و کلیه وسایل برقی را پس از اتمام ساعت کاری خاموش کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ذکر کرد: بر اساس این طرح، سازمان‌هایی که رعایت نمی‌کردند بعد از دریافت چند گوشزد در برتری قطع برق قرار می‌گرفتند. شاید در روزهای ابتدایی اجرای این طرح همکاری از سوی ادارات سخت بود اما پس از آن همکاری خوبی صورت گرفت. که جا دارد از مسوولان ادارت و سازمان‌ها و همچنین کارمندان به خاطر همکاری خوبی که با صنعت برق داشتند تشکر کنم.

رجبی مشهدی عنوان داشت: پس از پایان دوره اوج مصرف برق در تابستان، گزارشی دقیق تقدیم هیات وزیران از میزان مصرف برق به تفکیک مشترکان و میزان همکاری ادرات و سازمان‌ها خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با نهادینه شدن اصول مصرف درست انرژی، در آینده نیازی به اجرای گسترده این طرح نباشد.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.