در حاشیه ششمین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر مطرح شد:

ناترازی در انرژی و ناترازی در برق از چالش‌های کشور است

ناترازی در انرژی و ناترازی در برق از چالش‌های کشور است

مدیرعامل انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران ناترازی انرژی و ناترازی برق را از چالش‌های کشور دانست و بیان کرد: در کنفرانس دو روزه سیاست‌های توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و ساخت داخل بررسی می‌شود.

به گزارش امواج‌برتر، سید مسلم موسوی امروز در ششمین نمایشگاه کنفرانس بین‌المللی و سومین جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر با بیان اینکه انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر به دنبال مشارکت و همکاری میان دولت، صنعت و دانشگاه است، افزود: بر این اساس در این همایش دو روزه بخش‌های خصوص و دولتی و همه فعالان اکوسیستم انرژی‌های تجدیدپذیر حضور دارند.

وی در ادامه گفت: اتفاقاتی که به تازگی در این حوزه رخ داده است، تا حدی ابهام برانگیز است که از جمله می‌توان به تحقق ۱۰ هزار مگاوات اشاره کرد، ولی این سوال ایجاد می‌شود که تحقق این هدف با چه سیاستی امکان پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه همه بخش‌ها و بازیگران این اکوسیستم باید دست در دست هم دهند تا این هدف محقق شود، بیان کرد: ۸ سال قبل بزرگترین نیروگاه تجدیدپذیر یک مگاوات بوده است، ولی امروزه از ایجاد ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر صحبت می‌شود.

موسوی، یادآور شد: بر این اساس در یکی از پنل‌های این کنفرانس سیاست‌ها و برنامه‌های این حوزه بررسی می‌شود.

مدیرعامل انجمن انرژی‌های تجدید پذیر ایران خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تجدید پذیر را از دیگر سیاست‌های حمایتی این حوزه نام برد و خاطرنشان کرد: اگر نیازمند تحقق ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر هستیم، نیازمند سرمایه‌گذاری در این حوزه است، چرا که توسعه این حوزه مزایای اقتصادی، زیست محیطی، اشتغال‌زایی و پدافند غیرعامل را در پی دارد.

وی ناترازی برق و ناترازی انرژی را از چالش‌های کشور در فصول گرم و سرد ذکر کرد و در ادامه افزود: نیروگاه‌های تجدیدپذیر می‌توانند علاوه بر پیک‌زایی در رفع این چالش موثر باشند، از این رو پنلی در این حوزه برگزار خواهد شد.

موسوی، برگزاری پنلی در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی و سل را از دیگر برنامه‌های جنبی این کنفرانس دانست.

مدیرعامل انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران با اشاره به سیاست کشور در زمینه توسعه ساخت داخل، بیان کرد: با همکاری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران مطالعاتی را در این زمینه اجرایی کردیم که نتایج آن نشان داد اکثر کشورها در کنار توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر به سمت ساخت داخل رفتند، چرا که ساخت نیروگاه بدون ساخت داخل مزیت اقتصادی نخواهد داشت.

وی در ادامه اضافه کرد: از سوی دیگر ساخت داخل بدون بازار بی‌معنا خواهد بود و پنلی درباره سیاست‌های ساخت داخل در این کنفرانس برگزار خواهد شد. 

به گزارش امواج‌برتر ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر از امروز شنبه ۲۹ آبان آغاز به کار کرد و تا فردا یکشنبه ۳۰ آبان ادامه دارد.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع ایسنا
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.