موفقیت دانش‌بنیان‌ها در طراحی سامانه‌ای بومی برای مدیریت آموزش

موفقیت دانش‌بنیان‌ها در طراحی سامانه‌ای بومی برای مدیریت آموزش

نخستین سامانه مدیریت آموزشی بومی کشور بر پایه مدل یادگیری معکوس توسط دانش‌بنیان‌ها طراحی شد.

به گزارش امواج برتر و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بین‌جو نام این سامانه است که فضای نامحدود ابری را در اختیار اساتید، دانشگاه‌ها، مدارس، سازمان‌ها و نهادها قرار می‌دهد. آنها با استفاده از این فضا محتواهای ویدیویی و فایلی خود را به صورت دسته‌بندی شده و به تفکیک به مخاطب ارایه می‌دهند.

همچنین امکان اشتراک‌گذاری محتواها به وسیله کیو آر کد چاپی در این سامانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.  این سامانه چهارگانه است و شامل پلتفرم رویداد و جلسات آنلاین، سیستم مدیریت یادگیری، دوره‌های آموزشی و کانال محتوا مورد تایید وزارت آموزش و پرورش در دولت الکترونیک وزارت ارتباطات می‌شود.

ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این محصول خلاق شرکت دانش‌بنیان حمایت کرده است تا گامی برای توسعه مباحث آموزشی در کشور باشد. ارایه خدمات آنلاین برای ارتقای سطح کیفی آموزش کشور کاری است که این سامانه انجام می‌دهد.

این سامانه دانش‌بنیان چه امکاناتی دارد:

  • کاربر با استفاده از آن می‌تواند رویدادها، جلسات و کلاس‌های آنلاین خود را با قیمت‌گذاری مشخص و حتی به صورت اختصاصی برای گروه خاص به صورت رایگان با ظرفیت بالا و امکانات روز دنیا برگزار کند.
  • یک سامانه یکپارچه مدیریت یادگیری با امکاناتی مانند برنامه‌ریزی دورس و اساتید و مدیران و کلاس‌های آنلاین، آزمون‌های آنلاین تستی و تشریحی، تعریف تکالیف و پروژه‌ها، رفع اشکال، تالارهای گفتگو و کارنامه سازها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • این سامانه امکانات دیگری را نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.؛ امکان ارزش گذاری و فروش محتواهای موجود یکی از آنها است. سامانه کلاس آنلاین، سامانه ارسال تکالیف، سامانه رفع اشکال، آزمون تستی آنلاین و آزمون تشریحی از دیگر امکانات آن است.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.