مقاوم‌سازی تجهیزات صنعت برق مقابل پدیده فرونشست

مقاوم شدن تجهیزات صنعت برق مقابل پدیده فرونشست

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد: خطر فرونشست برای تجهیزات صنعت برق جدی است و بر همین اساس تلاش می‌شود نسبت به مقاوم‌سازی آنها اقدام شود.

به گزارش امواج‌برتر، «امین کاوه» روز (شنبه- هشتم آبان‌ماه) در حاشیه برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران و در نشستی خبری گفت: اکنون و به دلیل برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب‌های زیر زمینی خطر فرونشست در بیشتر مناطق کشور وجود دارد.

وی در ادامه افزود: فرونشست‌ها علاوه بر درگیر کردن بخش‌هایی از جامعه، خطر بزرگی نیز برای تجهیزات برق مانند دکل‌های فشار قوی و خطوط انتقال و پست‌های برق است زیرا ممکن است در فاصله نزدیک این تجهیزات رخ داده و سبب سقوط آنها شود.

کاوه ذکر کرد: وقوع فرونشست در کنار تجهیزات برق یا نیروگاه‌ها می‌تواند در روند تولید، انتقال و توزیع برق و نیز صادرات آن اختلال جدی به همراه داشته باشد.

این فعال صنعت برق بیان کرد: گرچه چالش فرونشست زمین جدی است اما می‌توان با پیش‌بینی به موقع و اجرای برنامه‌های هوشمندانه از کنار این خطر جدی به سلامت عبور کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: فرونشست زمین موضوعی است که نیاز به تمرکز ویژه داشته و با توجه به غیرقابل بازگشت بودن بخش زیادی از فرونشست‌های محتمل زمین، لازم است اقدام‌های شناسایی، طراحی و اجرا در دستور کار کارفرمایان صنعت برق قرار گیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی محدوده‌های فرونشست، تدوین راهکارهای ویژه در خصوص سازه‌ها و تاسیسات صنعت برق برای به حداقل رساندن آسیب‌ها در دستور کار قرار دارد.

کاوه از تلاش مشترک با دانشگاه اصفهان برای تدوین طرح مقاوم سازی تجهیزات صنعت برق در برابر خطر فرونشست خبر داد.

وی افزود: اجرای این طرح به افزایش مقاومت تجهیزات برق در مقابل حوادث طبیعی منجر خواهد شد.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع ایرنا
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.