یک دادگاه عالی در آلمان در حکمی ذکر کرد اینفلوئنسرهای شبکه اجتماعی که از شرکتها برای تبلیغ محصولاتشان پول دریافت میکنند، باید به شکل واضحی مشخص کنند که چنین پستهایی تبلیغاتی هستند.
به گزارش امواج برتر، دیوان عالی فدرال آلمان در حکم مربوط به پروندههای سه اینفلوئنسر اینستاگرام فیس بوک، اعلام کرد اگر اینفلوئنسرها پولی دریافت نمیکنند، میتوانند محصولات را بدون برچسب تبلیغات نشان دهند.
اینفلوئنسرهایی که هزاران هوادار دارند، میتوانند پول زیادی از شرکتها برای تبلیغ محصولاتشان در اینستاگرام دریافت کنند.
این دادگاه اعلام کرد اینفلوئنسر فیتنس زمانی که در حال تبلیغ یک برند بوده، باید در این باره شفافیت به خرج میداد. با این حال دادگاه پرونده مربوط به کتی هوملز، مجری تلویزیون و اینفلوئنسر را در خصوص پستی که درباره یک عروسک گذاشته بود را مختومه اعلام کرد زیرا وی پولی برای این پست دریافت نکرده بود و بنابراین ملزم نبود آن را به عنوان تبلیغات مشخص کند.
بر اساس گزارش رویترز، اینستاگرام سال گذشته با سازمان بازارها و رقابت انگلیس به توافق رسید با تبلیغات پنهان اینفلوئنسرها در این شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدیو برخورد کند.
دیدگاهتان را بنویسید.