تحقیقات فیس بوک نشان داد؛

ایجاد احساس منفی نسبت به خودمان با محتواهای اینستاگرامی

ایجاد احساس منفی نسبت به خود با محتواهای اینستاگرامی

تحقیق فیس بوک نشان می‌دهد محتوایی که افراد مشهور در اینستاگرام منتشر می‌کنند به ایجاد احساس منفی در دنبال‌کنندگان‌شان منجر می‌شود.

به گزارش امواج‌برتر و به نقل از رویترز، طبق تحقیقی که فیس بوک انجام داده، افراد مشهور سبب می‌شوند دنبال‌کنندگان اینستاگرامی‌شان درباره خودشان احساس منفی بیشتری داشته باشند. به طور دقیق‌تر محققان فیس بوک متوجه شدند هرچه کاربر محتوایی که افراد معروف در این شبکه به اشتراک می‌گذارند، بیشتر تماشا کند، با احساس منفی بیشتری در نتیجه مقایسه اجتماعی روبرو می‌شود.

همچنین این پژوهش نشان داد نیمی از محتوایی که مردم در اینستاگرام تماشا می‌کنند مربوط به سلبریتی‌ها است.

وال استریت ژورنال این تحقیق فیس بوک را فاش کرده که سوالاتی درباره تأثیر چهره‌های مشهور بر فرهنگ آنلاین به وجود آورده است. تحقیق مذکور «مقایسه اجتماعی در اینستاگرام» نام دارد که در بازه مارس و آوریل ۲۰۲۰ میلادی انجام شده است. طی این پژوهش از بیش از ۱۰۰ هزار نفر در ۹ کشور از جمله آمریکا، استرالیا و برزیل سوالاتی پرسیده شده است.

کوین مک آلیستر سخنگوی فیس بوک می‌گوید: هرچند از پاسخگویان به سوالات این پژوهش خواسته نشده بود تا به حساب‌های کاربری افراد خاصی اشاره کنند، اما محققان متوجه شدند افرادی که دچار سطح بالا یا پایینی از احساس منفی ناشی از مقایسه اجتماعی در اینستاگرام شده‌اند، به طور مرتب از حساب‌های برخی سلبریتی ها بازدید می کرده‌اند.

او اعلام می‌کند این یافته‌ها معقولانه به نظر می‌رسد زیرا برخی از سلبریتی ها بیش از ۳۰ میلیون فالوئر دارند.

محققان فیس بوک در این پژوهش اشاره کرده بودند که شرکت می‌تواند با همکاری سلبریتی ها کمپین‌هایی برای کاهش احساس منفی ناشی از مقایسه اجتماعی راه بیندازد.

یافته‌های این تحقیق از آن جهت اهمیت دارد که اینستاگرام به گسترش پدیده اینفلوئنسرهای اجتماعی کمک کرده است.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.