مزارع تولید برق بادی در هند راه‌اندازی می‌شود

با همکاری آلمان؛ مزارع تولید برق بادی در هند راه اندازی می شود

شرکت انرژی آر دبلیو ای آلمان و شرکت هندی تاتا پاور قصد دارند با یکدیگر در زمینه راه‌اندازی مزارع توربین بادی برای تولید برق همکاری کنند.

به گزارش امواج برتر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، این مراکز در هند ایجاد می‌شوند و دو طرف یادداشت تفاهمی نیز در این زمینه امضا کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت آردبلیوای آلمان در این مورد گفت: «هند دارای منابع بادی عالی است که می‌تواند به تامین نیازهای روزافزون انرژی این کشور کمک کند.

او گفت: «اگر مقررات روشن و یک طرح مناقصه موثر وجود داشته باشد، ما انتظار داریم صنعت بادی فراساحلی هند شتاب بیشتری پیدا کند. به گفته وزارت انرژی‌های نو و تجدیدپذیر هند، این کشور حدود ۷۶۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد. در حالی‌که در خشکی‌های هند توربین‌های بادی تولید برق به خوبی توسعه یافته‌اند، اما هیچ مزرعه بادی فراساحلی عملیاتی در آب‌های این کشور وجود ندارد. مقامات هندی گفته‌اند که تا سال ۲۰۳۰ سی گیگاوات برق از تاسیسات توربین بادی فراساحلی به دست خواهند آورد.

دو شرکت در بیانیه مشترک خود در این زمینه تصریح کرده‌اند که دولت هند در حال انجام مطالعات فنی دقیق و طراحی چارچوب قانونی برای برگزاری نخستین مزایده برای راه‌اندازی مزارع توربین‌های بادی دریایی در سواحل تامیل نادو و گجرات است.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.