در نیروگاه مشهد برگزار شد؛

مانور مدیریت بحران حادثه حریق در محل پمپ خانه ذخیره سوخت واحدهای اشکودا نیروگاه مشهد

مانور مدیریت بحران حادثه حریق در محل پمپ خانه ذخیره سوخت واحدهای اشکودا نیروگاه مشهد

مانور مدیریت بحران حادثه حریق در محل پمپ خانه ذخیره سوخت واحدهای اشکودا برگزار گردید.

تیم مدیریت بحران نیروگاه مشهد عملیات شبیه‌سازی مقابله با حریق، آتش فرضی ایجاد شده در ایستگاه تخلیه سوخت نیروگاه را مهار نمود.

به گزارش امواج‌برتر و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق مشهد، به منظور افزایش سطح آمادگی اعضای مدیریت بحران برای مقابله با شرایط اضطراری آتش‌سوزی، عملیات شبیه‌سازی مهار آتش در پمپ خانه سوخت، برگزار شد.

مهندس پدرام فر دبیر کمیته بحران و کارشناس ایمنی نیروگاه مشهد با بیان اهداف این مانور بیان کرد: ضرورت ارتقای آمادگی اعضای مدیریت بحران برای مقابله با شرایط اضطراری در نیروگاه، موجب تدوین برنامه‌هایی با محور انجام مانور در حوزه‌های مختلف می‌شود تا کارکنان این واحد با انجام تمرینات لازم بتوانند در شرایط واقعی هم آمادگی مهار حوادث را داشته باشند.
پدارم فر در خصوص فرآیند اجرای این مانور اظهار داشت: با فرض ایجاد حریق در داخل پمپ خانه سوخت اشکودا نیروگاه، از سوی کارکنان این حوزه، تماس بی‌سیم با اعضای تیم مدیریت بحران شامل تیم‌های عملیاتی بهره‌برداری، ایمنی و آتش نشانی و حفاظت به محل حادثه فراخوان و تمامی اقدامات انجام شده طبق سناریوی تدوین شده انجام گردید .
وی‌ در ادامه افزود؛ در زمان اجرای مانور ایمن‌سازی و ایزوله تجهیزات توسط کارکنان بهره‌برداری انجام شد و بلافاصله با هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی فرمانده عملیات، خودروهای پیشرو و سنگین آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند و پس از بررسی‌های لازم و تعیین اولویت‌های کاری، تیم اطفای حریق، با استفاده از ظرفیت منابع اطفای حریق در محل حادثه و بکارگیری خودروی آتش نشانی سنگین، اقدام به مهار آتش نمودند. مسولیت ورود خروج افراد به محل حادثه، تماس با تیم‌های عملیاتی شهری، خروج خودروهای تخلیه سوخت از محل حادثه و … از وظایف تیم حفاظت در زمان اجرای مانور بود.

در ادامه مهندس رئوف مسوول واحد ایمنی و آتش نشانی بیان کرد؛ برای آشنایی اعضای مدیریت بحران تمرین اطفای حریق مایعات قابل اشتعال در محل پشت تخلیه سوخت برگزار گردید.

رئوف در پایان اضافه کرد: افزایش سطح آمادگی تیم‌های عملیاتی در مواجهه با شرایط واقعی، سنجش سرعت عمل گروه‌های امداد و نجات، بررسی سرعت عمل تیم‌های ایمنی، نظارت و بازرسی، بهره‌برداری در هنگام تغییر سوخت و مقابله با شرایط احتمالی وقوع آتش سوزی، از اهدافی بود که در این عملیات شبیه‌سازی به دست آمد.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.