فراخوان جذب سرمایه‌گذار در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف برق

سخنگوی صنعت برق، از انتشار فراخوان جذب سرمایه‌گذاری در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف برق از سوی شرکت توانیر در راستای افزایش شاخص بهره‌وری انرژی خبر داد.

به‌گزارش امواج برتر به نقل از ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی با اعلام این خبر گفت: متقاضیان می‌بایست مدارک مورد نیاز را حداکثر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۳۱ شهریور سال جاری از طریق درگاه اینترنتی ثبت مکاتبات اداری به شرکت توانیر ارسال کنند.


رجبی مشهدی با بیان اینکه این فراخوان منتشر شده و صنعت برق از هرگونه همکاری در این زمینه استقبال می‌کند، تصریح کرد: بر اساس این طرح، در ازای سرمایه‌گذاری صورت پذیرفته، معادل انرژی الکتریکی صرفه‌جویی شده در طول عمر طرح (حداکثر به مدت ۱۰ سال) گواهی صرفه‌جویی قابل انتقال به غیر و همچنین قابل معامله در بورس انرژی به سرمایه‌گذار ارایه خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: گواهی صرفه‌جویی، قابل تخصیص به تمامی کاربری‌های رایج از جمله استخراج رمز ارزهاست که در صورت استفاده، باعث کاهش چشمگیر هزینه‌های استخراج و افزایش سودآوری برای فعالان حوزه استخراج رمز ارز‌ها خواهد بود.
سخنگوی صنعت برق گفت: جزئیات کامل این طرح در پایگاه اینترنتی شرکت توانیر منتشر شده و برای عموم مردم قابل دسترس است.


بر پایه این گزارش، وزارت نیرو چندی پیش دستورالعملی را منتشر کرد که بر اساس آن شرکت توانیر موظف شده است با هدف ایجاد شفافیت و فراهم نمودن فرصت‌های برابر برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در طرح‌های بهینه‌سازی انرژی الکتریکی و همچنین اولویت بخشی به فرصت‌های برتر بهینه‌سازی، علاوه بر اطلاع‌رسانی، تمهیدات لازم و بسترسازی مناسب برای اجرایی شدن طرح‌های بهینه‌سازی را انجام دهد.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع ایرنا
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.