طرح مطالعات جامع و هماهنگ شبکه برق کشور الگوی موقق کار گروهی در صنعت برق

طرح مطالعات جامع و هماهنگ شبکه برق کشور الگوی موقق کار گروهی در صنعت برق

جلسه هم اندیشی طرح مطالعات جامع و هماهنگ شبکه برق کشور با حضور متخصصان بهره‌‫برداری و برنامه‌‫ریزی از شرکت‌های توانیر، تولید نیروی برق حرارتی، ساتبا، شرکت‌های برق منطقه‌ای و مدیریت شبکه برق ایران در این شرکت برگزار شد.

به گزارش امواج‌برتر به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در این جلسه اردشیر مذکوری معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر امنیت شبکه برق کشور ضمن قدردانی از تلاش‫‌های همه فعالان طرح مطالعات جامع و هماهنگ شبکه برق کشور از آغاز تاکنون، در بیان اهمیت آن افزود: افزایش درخواست‌های شرکت‌ها برای همکاری و استفاده از دستاوردهای این طرح، نشانه موفقیت آن است و از این طرح می‌توان به عنوان یک الگوی موفق برای فعالیت‌های گروهی در صنعت برق استفاده کرد.

مذکوری در این جلسه، از مدیریت مصرف در صنعت برق، نگهداشت بهینه تجهیزات موجود، برتری‌بندی فنی و اقتصادی طرح‌ها، پایگاه داده مشترک صنعت برق، پایگاه داده بار و انرژی و پیش بینی علمی بار را از نیازهای مهم فعلی شبکه برق کشور دانست.

مدل مطالعاتی یکپارچگ‫ی شبکه انتقال و فوق توزیع یکی از کارکردهای ارزشمند طرح مطالعات جامع هماهنگ کشور است، همچنین از کارکردهای دیگر این طرح می‫‌توان به ایجاد وحدت رویه در تدوین و صحت‏‌سنجی اطلاعات شبکه در سطح صنعت برق و نیز انجام مطالعات مختلف بر مبنای روش‌های هماهنگ اشاره کرد.

گفتنی است که این طرح از آغاز سال 1391 با تشکیل کارگروه‌‏های مطالعات جامع (متشکل از متخصصان بهره‏‌برداری و برنامه‏‌ریزی) در تمامی شرکت‏‌های برق منطقه‏‌ای آغاز شده و تاکنون ادامه یافته و اقدامات مطالعاتی آن با دلگرمی بر توان متخصصان، کارشناسان و مدیران توانمند صنعت برق و برگزاری جلسات فنی متعدد به صورت دوجانبه، چندجانبه و فراگیر، اجرا شده است.

در این جلسه با حضور دکتر موسوی (مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران)، مهندس مدقق (از مدیران شرکت تولید برق حرارتی) و دکتر نصرتیان (مدیر برنامه‌ریزی و مطالعات امنیت شبکه)، از فعالیت‌های موثر و اساسی دکتر عادل محسنی و مهندس محدثه ملایی در مسیر این طرح تقدیر شد.

در ادامه، دکتر محمدباقر ابوالحسنی به عنوان مجری طرح، به بیان پیشینه و رویکردهای ده سال کنونی در اجرای این طرح پرداخت و پس از آن اعضای کارگروه‌های مطالعات جامع دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را درباره اصلاح و ارتقای ساختار کارگروه‌ها در دوره جدید بیان کردند.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.