طراحی کنترل‌کننده سامانه مدیریت حرارت برای یک خودروی ملی

طراحی کنترل‌کننده سامانه مدیریت حرارت برای یک خودروی ملی

جمعی از محققان دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی کنترل‌کننده و ساخت میز تست سامانه مدیریت حرارت ویژه یک خودروی الکترونیکی شدند.

به گزارش امواج‌برتر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، یک شرکت تحقیق و توسعه فناوری‌های خودرو با همکاری محققان دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی کنترل‌کننده و ساخت میز تست سامانه مدیریت حرارت برای یک خودروی الکتریکی ملی شدند.

در این پروژه به طراحی یک سامانه کنترل خودکار برای مدیریت هم‌زمان دمای باتری، کابین و اجزای قوای محرکه‌ی خودرو پرداخته شده است.

دکتر افشین بنازاده سرپرست گروه در این خصوص افزود: در پروژه ذکر شده با در نظر گرفتن سناریوهای مختلف ناشی از تغییر شرایط محیطی یا سیستمی، مکانیزم‌های مطلوب کنترلی جهت تعیین مقادیر مناسب ورودی‌های سیستم اعم از فرمان‌های کمپرسور، پمپ‌های الکتریکی، فن، هیترها و شیرهای انبساط طراحی و اجرا گردید. همچنین پس از طراحی سامانه کنترلی و انجام شبیه‌سازی‌های مربوطه، ساختار طراحی شده ابتدا بر روی میز تست و سپس بر روی نمونه‌ی نیمه صنعتی خودرو با موفقیت اجرا و تست شد.

در این پروژه، دو گروه از استادان دانشگاه صنعتی شریف شامل «گروه طراحی سامانه کنترل» به سرپرستی دکتر افشین بنازاده و دکتر سیدمحمدعلی امامی و «گروه طراحی و ساخت میز تست» به سرپرستی دکتر امیر مردانی و دکتر محمدرضا مراد از دانشکده مهندسی هوافضا به مدت ۱۳ ماه فعالیت داشتند.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.