طراحی و تولید دستگاه تستر فشار متوسط سه‌فاز AC در توزیع برق مشهد

طراحی و تولید دستگاه تستر فشار متوسط 3 فاز AC در توزیع برق مشهد

برای نخستین بار در سطح شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور، دستگاه تستر فشار متوسط سه فاز AC در توزیع برق مشهد طراحی و تولید شد.
به گزارش امواج‌برتر به نقل از دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد، مهندس علیشاهی مدیر دفتر تحقیقات اظهار کرد: طراحی و ساخت این دستگاه در قالب پروژه تحقیقاتی مصوب شرکت توانیر بوده که ساخت آن از سال 99 آغاز و در سال 1400 به پایان رسیده است.
وی با بیان این نکته که ایده اولیه ساخت دستگاه مذکور توسط مهندس سرگلزایی (شاغل در امور بهره‌برداری منطقه شرق) ارایه شده و در نهایت با همکاری مشترک دفتر تحقیقات و امور بهره‌برداری شرق به مرحله تولید و بهره‌برداری رسیده است، افزود: از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به انجام تست تجهیزات پست‌ها و ترانسفورماتورها به صورت مستقل، برق‌دار کردن پست‌های تازه تأسیس قبل از اتصال به شبکه، قابلیت حمل خودرویی، نمایش سطح ولتاژ و جریان اعمالی بر تجهیز تحت تست و تأمین توان با استفاده از موتور بر ق 3 فاز اشاره کرد.
دکتر عقلی از کارشناسان دفتر تحقیقات نیز ذکر کرد: این دستگاه برای نخستین بار است که در کشور تولید می‌شود و نمونه مشابه داخلی ندارد. ضمن اینکه از نظر هزینه در مقایسه با مدل مشابه تنها با یک دهم قیمت خارجی آن ساخته شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: این دستگاه 100 درصد بومی است و سازنده آن شرکت مهندسی برق و قدرت سراج می‌باشد که نخستین نمونه پس از تست لازم، تحویل توزیع برق مشهد شده و در اختیار معاون پشتیبانی فنی امور بهره‌برداری شرق قرار گرفته است؛ همچنین توان تولید به صورت انبوه وجود دارد.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.