مرکز توسعه تجارت الکترونیک تشریح کرد:

صدور مجوز جعلی استخراج رمز ارز

صدور مجوز جعلی استخراج رمز ارز

طبق اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیک، مجوزی که این روزها به‌عنوان مجوز این مرکز برای استخراج رمز ارز منتشر شده، جعلی بوده و صدور این مجوز، فقط از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان‌پذیر است.

به گزارش امواج برتر به نقل از ایرنا، مدتی است گواهی جعلی منتسب به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای استخراج رمز ارز در فضای مجازی منتشر شده است. در این مجوز جعلی عنوان شده: «بر اساس بررسی‌های اولیه، این شرکت با کسب حد نصاب لازم واجد شرایط دریافت مجوز فعالیت برای استخراج رمز ارز دیجیتال (ماینر) است. بدین وسیله مجوز فعالیت به مدت یک سال در حوزه واردات، فروش و خدمات پس از فروش دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال و قطعات و لوازم جانبی آن به شرکت فوق اعطا می‌شود».

مرکز توسعه تجارت الکترونیک به کلیه کسب و کارهای فعال در این حوزه اعلام کرد، طبق مصوبه هیات وزیران، فعالیت در حوزه استخراج رمزارزها فقط با دریافت مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان‌پذیر است که سازوکار اجرایی آن به استناد «دستورالعمل صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌‌برداری برای فعالیت استخراج رمزارز»  ابلاغ شده است.

بر این اساس، صدور این مجوز فقط از طریق سامانه بهین‌یاب و توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در هر استان انجام می‌ شود و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در این حوزه هیچ‌ گونه مجوزی صادر نمی‌کند. بدیهی است حق پیگرد قانونی نسبت به هرگونه جعل مجوز به نام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، برای این مرکز محفوظ است.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع ايرنا
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.