شهر مشهد به‌عنوان پایلوت طرح‌های استارت‌آپ در حوزه انرژی شناخته می شود

پایلوت طرح های استارت‌آپ در حوزه انرژی

نخستین جلسه کمیسیون انرژی انجمن صنفی شتاب دهنده‌های خراسان رضوی با حضور مهندس قاسمپور مجری طرح هوشمندسازی و کاهش تلفات و جمعی از مدیران هلدینگ انرژی و انجمن صنفی شتاب‌دهنده‌های استان با هدف بررسی همکاری های متقابل در محل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد برگزار شد.

به گزارش امواج برتر به نقل از دفتر روابط عمومی، در این جلسه دکتر نجاتیان مدیر هلدینگ رازیگر ضمن معرفی انجمن صنفی کارفرمایی شتاب دهنده‌های استان و تشریح برنامه‌ها و اهداف کمیسیون انرژی این انجمن گفت: 16 مجموعه در انجمن صنفی شتاب‌دهنده‌ها به صورت تخصصی فعالیت می کنند و نخستین کمیسیون تخصصی استارت آپ در کشور با عنوان کمیسیون انرژی انجمن صنفی شتاب‌دهنده‌ها شکل گرفته است.

برنامه این کمیسیون برگزاری جلسه در نهادهای متولی برق است و نخستین جلسه آن در توزیع برق مشهد برگزار شده که ضمن معرفی توانایی استارت‌آپ‌ها، به دنبال بررسی معضلات و توانایی نهادهای متولی هستیم تا به استارت‌آپ‌ها انتقال دهیم.

وی گفت: شهر مشهد به‌عنوان پایلوت طرح‌های استارت‌آپ در حوزه انرژی معرفی شده و به ستاد انرژی زیست‌بوم فناورانه معاونت فناوری ریاست جمهوری نیز معرفی شده است و نصب QRCOD بر روی کنتورهای منطقه الهیه و هاشمیه مشهد یکی از این فعالیت‌ها بوده است. در این رابطه مشترکان می‌توانند با اسکن کردن این کد به اطلاعات انرژی دسترسی پیدا کرده و از استارت‌آپ‌ها نیز مشاوره رایگان دریافت کنند.

وی از اجرای طرح برق امید خبر داد و گفت: آموزش تکنیک‌های مدیریت مصرف بدون آسیب زدن به آسایش آنها و دعوت از استارت‌آپ‌ها می تواند در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح اثرگذار باشد.

مهندس قاسم پور نیز در این جلسه گفت: شرکت توزیع برق مشهد برای تعامل، حمایت و همکاری با استارت‌آپ‌ها آماده است. امروز زیرساخت های لازم و هوشمندسازی در مشهد انجام شده و امکان سنجش در مشهد بسیار راحت‌تر از سایر شهرهاست.

در طرح برق امید نیز با توجه به افزایش تعرفه‌ها و چالش‌های موجود، توجه و تشویق مردم به کم‌مصرف کردن ضروری است. شرکت ما نیز تلاش می کند تا دست‌کم30 درصد مشترکان خانگی مشهد شامل طرح برق امید شوند و از تخفیف 100 درصدی برخوردار گردند.

تبدیل پرمصرف‌ها به خوش‌مصرف و خو‌ش‌مصرف‌ها به کم‌مصرف از اهداف این طرح است، در عین حال شرایط خوبی برای شرکت‌های شتاب دهنده و استارت‌آپ ها فرام شده و می توانند در این حوزه ورود کنند و ما نیز آماده کمک هستیم. مهندس قاسمپور در پایان گفت: ما در بحث برق روستایی، انرژی خورشیدی، مباحث حقوقی برق غیرمجاز، ممیزی انرژی و دیگر حوزه‌های انرژی آماده همکاری با شرکت‌های شتاب‌دهنده و استارت‌آپ‌ها هستیم، ضمن اینکه می‌توان از قابلیت بالای نظام مهندسی برق نیز استفاده کرد.

مهندس معصومه مرادی مدیر دفتر مدیریت مصرف در این جلسه گفت: اکنون که شهر مشهد به عنوان پایلوت طرح‌های مدیریت مصرف معرفی شده، فرصت خوبی برای فعالیت استارت آپ ها ایجاد شده و می توان از قابلیت های آنها استفاده کرد. در طرح برق امید اگر ایده خوبی در حوزه مدیریت مصرف ارایه شود از آن استقبال خواهیم کرد.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع روابط عمومی توزيع برق مشهد
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.