شتاب گرفتن توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دو سال گذشته

توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دو سال گذشته شتاب گرفته است

تسریع در احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های تجدیدپذیر از جمله اقدام‌های دولت سیزدهم است که سبب شده اکنون ظرفیت نیروگاهی این بخش از یک هزار مگاوات فراتر رود.

به گزارش امواج برتر به نقل از ایرنا، توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از راهکارهای مؤثر در رفع ناترازی برق می‌تواند باشد و بی‌توجهی به این موضوع باعث نداشتن برقی مطمئن و پایدار می‌شود و در دولت سیزدهم توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت.

«علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو در آغاز فعالیت خود از تلاش برای افزایش ۳۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق نیروگاه‌ها خبر داد که ۱۰ هزار مگاوات آن از محل انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.

وی با بیان اینکه دولت برنامه‌ای چهارساله برای افزایش ۱۰ هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر دارد، خاطرنشان کرد: بازار توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ایران، با اتکا به قابلیت بالای منابع انرژی‌های تجدیدپذیر اعم از خورشیدی، بادی، زیست‌توده و زمین گرمایی، از طریق امکان عقد قراردادهای بلندمدت با نرخ‌های تشویقی، بازار بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاران است.

وزیر نیرو تاکید کرده بود که ایران از قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی برخوردار بوده و فرصت اقتصادی مناسبی برای سرمایه‌گذاران حوزه تجدیدپذیر برای ایجاد مزارع تجدیدپذیر فراهم کرده است.

پس از آن بود که رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر با کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ساخته می‌شود و همچنین اعلام کرد این میزان نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر در بازه زمانی چهارساله ساخته خواهد شد.

در همین رابطه «علی شب نورد» مدیرکل دفتر نظارت بر احداث و تولید نیروگاه‌های سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) نیز در گفت‌وگویی گفت: توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دولت سیزدهم شتاب بیشتری گرفته است.

شب نورد خاطرنشان کرد: طراحی مدل‌های مختلف سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم مشوق خوبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش است.

این مقام مسئول گفت: مجموع اقدام‌های انجام شده سبب شد تا ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های تجدیدپذیر به یک هزار و ۸۵ مگاوات برسد که ظرفیت‌سازی بسیار خوبی است و فرایند احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر به سرعت در حال افزایش است.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.