سخنگوی صنعت برق:

رشد بیش از ۴ درصدی مصرف برق بخش کشاورزی

مصرف برق در بخش کشاورزی

سخنگوی صنعت برق گفت: امسال رشد مصرف برق در بخش کشاورزی به بیش از چهار درصد رسید ضمن آنکه بخش صنایع نیز رشد مصرف ۱۰.۶ درصدی را تجربه کرده است.

«مصطفی رجبی مشهدی» افزود: رشد مصرف برق در بخش‌های کشاورزی و صنعت در حالی است که سالانه حدود یک میلیون مشترک جدید به مشترکان صنعت برق افزوده می‌شود و علاوه بر آن حدود هزار مگاوات مشترک جدید صنعتی و تولیدی نیز اضافه می‌شوند.

وی ادامه داد: اضافه شدن مشترکان جدید و نیز رشد مصرف در دو بخش کشاورزی و صنعت از عوامل اصلی افزایش مصرف امسال محسوب می‌شوند.

سخنگوی صنعت برق گفت: علاوه بر آن بارهای سرمایشی (استفاده از وسایل سرمایشی) به شدت درحال افزایش است.

رجبی مشهدی علت افزایش بارسرمایشی را استفاده بیشتر از کولرهای گازی نسبت به کولرهای آبی نسبت به یک دهه گذشته برشمرد و خاطرنشان ساخت: افزایش بار سرمایشی به دلیل نبود آمادگی لازم برای تحمل این افزایش ممکن است شبکه را با مشکل روبرو کند.

وی تنظیم دمای این وسایل بر روی دمای ۲۴ درجه را یکی از مهمترین گام‌ها برای مدیریت مصرف آنها برشمرد و گفت: استفاده از دور کند کولرهای آبی هم گام بسیار مهمی است که می‌تواند به تعادل بار وسایل سرمایشی کمک کرده و مانع آسیب دیدن شبکه شود.

سخنگوی صنعت برق افزود: بیش از ۲۲ هزارمگاوات از مصرف برق، ناشی از افزایش مصرف وسایل سرمایشی است که این میزان بیش از مصرف چهار کشور همسایه ایران است.

رجبی مشهدی بر ضرورت مدیریت مصرف این وسایل از سوی کاربران تاکید کرد و گفت: توصیه می‌شود مشترکان در ساعت‌های اوج مصرف که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ است از بکاربردن وسایل پرمصرف تا آنجا که امکان دارد خودداری کنند.

وی به گسترش موج دوم بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: اکنون برخی مراکز نیاز بیشتری به تامین برق پایدار دارند و از طرف دیگر بیماران و کسانی که در منازل خود می مانند نیاز بیشتری به برق دارند  بنابراین توصیه آن است که همگان در مصرف خود رعایت صرفه جویی را داشته باشند تا امکان تامین برق برای همگان و در همه شرایط فراهم باشد.

سخنگوی صنعت برق گفت: رشد متعارف مصرف امکان تامین برق را فراهم می‌سازد ضمن آنکه در دوسال اخیر این رشد متعارف بوده است.

رجبی مشهدی ادامه داد: سال ۹۷ رشد مصرف کمتر از سه درصد بود که این میزان درسال ۹۸ به حدود یک درصد کاهش یافت و امسال نیز با همکاری خوب مشترکان می‌توان امیدوار بود رشد در حد یک درصد و کمی کمتر باشد.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع ايرنا
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.