ساخت نیروگاه در کشور مورد توجه بخش خصوصی و صنایع

ساخت نیروگاه در کشور مود توجه بخش خصوصی و صنایع

سخنگوی صنعت برق عنوان کرد: وزارت نیرو از آغاز شروع به کار دولت سیزدهم، برنامه بلند پروازانه و بسیار خوبی برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر تدوین کرد که در حال اجراست و بر اساس آن 35 هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار خواهند شد.

به گزارش امواج‌برتر و به نقل از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق و مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام داشت: پیش‌بینی شده است از این 35 هزار مگاوات، 10 هزار مگاوات به نیروگاه تجدیدپذیر ویژه گردد. همچنین یک تفاهم نامه با وزارت صمت امضا شده که خوشبختانه مجلس محترم آن را در قانون مانع زدایی در نظر گرفته و روی آن تاکید شده است.

وی در ادامه افزود: در این تفاهم‌نامه همچنین پیش بینی شده که از 10هزار مگاواتی که وزارت صمت بر صنایع انرژی بر تکلیف می‌کند، حدود هزار مگاوات آن تجدیدپذیر است.

رجبی مشهدی ذکر کرد به‌طور کلی در خصوص ساخت نیروگاه خوشبختانه استقبال خوبی از سوی صنایع بزرگ صورت گرفت و برنامه‌های خیلی خوبی در این زمینه در نظر داریم. در مورد ساخت نیروگاه حرارتی توسط صنایع که 183 مگاوات در اوج بار امسال راه‌اندازی شده و در مدار تولید قرار گرفت ، تا پایان سال جاری این عدد به هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

وی در پایان تصریح کرد: با ساخت نیروگاه‌ها توسط صنایع از میزان مدیریت مصرف صنایع در تابستان کاسته خواهد شد.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.