ساخت سوپاپ‌های کنترل والو شماره ۵ واحد اشکودا نیروگاه مشهد

ساخت سوپاپ‌های کنترل والو شماره ۵ واحد اشکودا نیروگاه مشهد

با توجه به نوسانات بارگیری و شکست ساقه کنترل والو، ناشی از گیرپاژ ایجاد شده، سوپاپ کنترل والو ۵ واحد اشکودا ۱ در شرکت مدیریت تولید برق مشهد ساخته شد.

به گزارش امواج‌برتر، مهندس علی نوری رییس اداره تعمیرات توربین بخار با بیان این مطلب افزود؛ باتوجه به شکست کنترل والو شماره ۵، امکان بارگیری بیشینه از واحد اشکودا ۱ میسر نبود که باهمکاری اداره توربین بخار و اداره تجهیزات کمکی و در هنگام کار واحد ساقه کنترل والو روی کار جوشکاری گردید و جهت رفع مشکل اساسی سفارش گذاری ساخت به اداره تجهیزات کمکی انجام شد.

مهندس کاویانی رییس اداره تجهیزات کمکی نیروگاه مشهد در ادامه اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های قبلی در خصوص ساخت سوپاپ‌ها و خرید متریال و همچنین تجربه و دانش فنی گذشته، پروژه ساخت سوپاپ‌ها و بازسازی کنترل والو درنیروگاه آغاز شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به گیرپاژ ساقه برنامه بازدید از لابیرنت‌ها و برقوزنی بدنه و چک کردن کلرنسی ساقه به بدنه در دستور کار ساخت سوپاپ و بازسازی بدنه کنترل والو ۵ اشکودا قرار دارد. با توجه به درخواست سفارش گذار قطر ساقه درمحل برش خورده تقویت گردیده است.

مهندس جلالی موسوی مدیر امور مکانیک شرکت بیان کرد: در این پروژه ساخت، سوپاپ بیان شده مطابق نقشه اورجینال و با مقاوم‌سازی قسمت ضعیف شفت تولید گردیده است.

وی در پایان از همکاری صمیمانه اداره تعمیرات مکانیک توربین بخار و اداره تجهیزات کمکی و همچنین دفتر مهندسی و برنامه‌ریزی قدردانی نمود.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.