آذری جهرمی:

زنجان صاحب پارک اقتصاد دیجیتال می‌شود

آذري جهرمي

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: با تکمیل ساختمان مرکز داده و مجتمع آی سی تی زنجان، بخشی از فضای آن به عنوان پارک اقتصاد دیجیتال برای استقرار استارتاپ‌ها اختصاص می‌یابد.

محمدجواد آذری جهرمی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: برای احداث این مرکز ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و تا ۴۵ روز آینده آماده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اتفاقات زیاد و قابل قبولی در حوزه توسعه ارتباطات در استان زنجان افتاده است، خاطرنشان کرد: ولی عدالت در این توسعه در سطح استان برقرار نشده و این قابل قبول نیست.

آذری جهرمی با بیان اینکه در زمان حاضر از یک هزارو ۵۰۰ مدرسه در استان زنجان، ۳۵۰ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند، افزود: تمرکز مناطقی که دسترسی به شبکه ندارند بیشتتر در شهرستان‌های خدابنده و ماهنشان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۲۰۷ روستا دراستان زنجان که بیشتر در مناطق خدابنده و ماهنشان هستند به اینترنت دسترسی ندارند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در سه مرحله از ابتدای آبان تا اسفند امسال زمینه دسترسی این روستاها به اینترنت فراهم شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی توسعه زیرساخت های ارتباطی از همه چیز واجب‌تر است، ادامه داد: لازم است دستگاه‌های اجرایی همچون راهداری، برق، فرمانداری و بخشداری‌ها در اجرای طرح‌های دسترسی مناطق روستایی به اینترنت همکاری و تلاش لازم را داشته باشند.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع ايرنا
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.