17 مرداد

روز خبرنگار بر عموم اصحاب رسانه و خبر گرامی باد

17 مرداد روز خبر نگار

در روزگار گسترش رسانه‌های گوناگون، جامعه و افکار عمومی در محاصره‌ی «خبر» است. خبرهایی که گاهی شادی‌آفرین و گاهی غم‌فزا هستند. انتشار خبرهای خوب، زیباترین بخش کاریِ فعالان حوزه‌ی خبر و رسانه است، با این حال از انتشار خبرهای بد هم گزیر و گریزی نیست. در این روزها و ماه‌ها که گویی خبر خوب، کیمیا و نایاب شده است و بسیاری از خبرها با تلخی گزنده‌ی خود روح و جان آدمیان را می‌آزارد، رسالت خبرنگاران سخت‌تر از همیشه است و پاسداری از حوزه‌ی انتشار خبرها بیش از هر زمان دیگر بر شانه‌ی قلم و دوربین خبرنگاران سنگینی می‌کند.


دسترسی همگانی به ابزارهای اطلاع‌رسانی اگر چه این بازار را پر از خبرهای ریز و درشت سره و ناسره نموده و سرعت انتشار خبر را به سرعت نور نزدیک کرده است اما هیچ یک، از اهمیت کارها و فعالیت‌های خبری و اطلاع رسانی نکاسته است و بسیاری از مردم برای حفظ آسایش روحی و روانی خود، منابع خبری قابل اطمینان و اعتماد را شناسایی می‌کنند تا از ورود خبرهای جعلی و نادرست به ذهن و اندیشه‌ی خود پیشگیری نمایند و با صرف کم‌ترین زمان ممکن بیشترین و بهترین بهره را کسب نمایند.


بیایید در این بازار شلوغ و پر خبر، حضور رسانه‌های رسمی و معتبر را قدر بشناسیم و برای حضور دایمی، از آن‌ها حمایت کنیم تا امنیت و سلامت جامعه دستخوش بازی‌های رسانه‌ای و خبرسازی‌های نادرست نشود و دغدغه و دلهره‌ و نگرانی جامعه کاهش یابد و از هدر رفت منابع زمانی انسان که ارزشمندترین سرمایه‌های انسانی است، جلوگیری شود.


ما در امواج برتر با این اعتقاد که جامعه هر چه آگاه‌تر باشد، آسیب پذیری آن کم‌تر می‌شود، یاد و خاطره‌ی همه‌ی آن‌ها که برای دانستن و آگاهی جامعه تلاش کردند را گرامی می‌داریم و به همه‌ی همکاران رسانه‌ای و جامعه‌ی خبری خداقوت می‌گوییم و با همان باور «توسعه دانستن = توسعه‌ توانستن» در کنار همراهان این نشریه تخصصی خواهیم ماند. سخت باورمند و امیدواریم دیری نخواهد پایید که خبر خوب بازگشت سلامتی بدون دغدغه انسان‌ها، خبر حال خوب محیط زیست و خبر صلح و آرامش در جامعه‌ی انسانی طنین افکن شود.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج برنر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.