سخنگوی کمیسیون انرژی :

در تمام فصول سال باید تعرفه‌ پلکانی برق اجرا شود

تعرفه‌های بالاتر در انتظار مشترکان پرمصرف

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اصلاح تعرفه‌گذاری در قانون بودجه امسال آمده و باید از ابتدای سال اجرایی می‌شد، بیان کرد: این قانون به منظور ایجاد عدالت در مصرف وضع شده و باید مستمر باشد.

به گزارش امواج برتر و به نقل از مهر، مصطفی نخعی با اشاره به اصلاح تعرفه‌گذاری برق مشترکان، بیان کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۰ بحث رایگان شدن تعرفه آب و برق و گاز مشترکان کم مصرف و جبران منابع آن از طریق اصلاح تعرفه‌گذاری مشترکان پرمصرف دیده شده و شرکت توانیر موظف بوده که آن را اجرایی کند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در گزارش سه ماهه اخیر که ما گرفتیم این اقدام توسط توانیر انجام نشده بود و در حال برنامه‌ریزی بودند؛ در ماه‌های اخیر با اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام دادند توانستند این موضوع را اعمال کنند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مفاد قانون بودجه ۱۴۰۰ لازم الإجرا است، اعلام کرد: نباید این‌گونه باشد که پس از گذشتن از پیک بار تابستان این تعرفه‌گذاری نادیده گرفته شود زیرا اصلاح الگوی مصرف خواسته مجلس برای تمامی فصول سال است.

نخعی در ادامه تصریح کرد: این قانون به منظور برقراری عدالت، که خواسته همیشگی مردم بوده، وضع شده زیرا مشترکان پرمصرفی که بیش از الگوی متعارف مصرف می‌کنند باید هزینه مضاعفی به منظور جبران برق کم‌مصرف‌ها بدهند.

سخنگوی کمیسیون انرژی اظهار کرد: در این سال‌ها یارانه‌های پنهان انرژی گسترده‌ای توزیع شد و از آنجا که این یارانه‌ها بایستی هدف‌دار شود، تعرفه گذاری پلکانی یکی از گام‌های مهم و اساسی است.

لازم به ذکر است به گفته سخنگوی صنعت برق از ۳۰ میلیون مشترکان خانگی، ۸۰۰ هزار نفر مشترک پرمصرف هستند و این مشترکان بنا بر قانون جدید باید میزان مصرف مازاد بر ۶۰۰ کیلووات ساعت را با قیمت متوسط خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر پرداخت کنند.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع مهر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.