توسط یک تیم استارت‌آپی محقق شد؛

حضور اسکوترهای برقی اشتراکی در بوستان‌ها

حضور اسکوترهای برقی اشتراکی در بوستان‌ها

محققان یک تیم استارت‌آپی موفق به بومی سازی اسکوترهای صنعتی شدند؛ این محصول در اماکن عمومی در راستای کاهش آلودگی هوا استفاده می شود.

به گزارش امواج‌برتر به نقل از مهر؛ مدیر تیم استارت‌آپی فعال در عرصه حمل و نقل اشتراکی برای کاهش آلایندگی محیط زیست مستقر در کارخانه آزادی گفت ما در تلاش هستیم در قالب این تیم دوچرخه و اسکوتر اشتراکی را به تولید برسانیم.

وی با اشاره به اینکه دانش فنی طراحی و ساخت این اسکوترهای برقی را بدست آوردیم، افزود: برای ساخت این اسکوترها از علم الکترونیک استفاده کردیم تا برنامه‌ریزی‌هایی در راستای، مکان‌یابی، باتری، ردیاب و… انجام دهیم.

وی با اعلام اینکه در تلاش تولید انبوه این اسکوترهای برقی هستیم تا در مکان‌های عمومی مورد بهره‌برداری قرار بگیرند، اضافه کرد: در زمینه اینترنت اشیا و طراحی نرم افزاری، اتصال به سامانه، کدنویسی و برنامه‌نویسی اقداماتی انجام دادیم که این اسکوترها به تولید برسند و استفاده شوند.

عزیزی با اشاره به استفاده از این اسکوترها در برخی بوستان‌های تهران بیان کرد: تعداد ۲۰ عدد تولید شده و در بوستان‌های سطح شهر تهران با هماهنگی شهرداری نواحی به صورت آزمایشی بکار گرفته شده است. استفاده از این اسکوترها در مکان‌های عمومی و بوستان‌ها مورد استقبال قرار گرفته است.

به گفته عزیزی، طبق بررسی‌ها استفاده از این محصول می‌تواند در کاهش آلودگی هوا تا ۸۰ درصد نسبت به موتور سیکلت تاثیر داشته باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: به دلیل باتری‌دار بودن هیچگونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارد و آلایندگی آن صفر است و در صورت جایگزینی با موتورسیکلت‌های شهر تهران می‌توان گفت بیش از نیمی از مشکل آلودگی هوای کل تهران حل خواهد شد.

این مدیر تیم استارت اپی با اعلام اینکه هیچ شرکت داخلی دانش فنی اسکوترهای برقی را بدست نیاورده است، اظهار کرد: از این منظر رقیبی در کشور نداریم؛ اما در عین حال نیاز به سرمایه‌گذارانی داریم که بتوانیم به صورت انبوه از این اسکوترها همراه با ایستگاه شارژ تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه البته برای همین میزان تولید شده اسکوترهای برقی ایستگاه‌های شارژی را طراحی کرده‌ایم، افزود: تمام تست‌های نخست این اسکوتر انجام شده و دارای مجوزهای مجوز شهرداری و محیط زیست است.

عزیزی درباره تفاوت اسکوترهای برقی تولید شده با اسکوترهای معمولی گفت: این اسکوترهای طراحی شده صنعتی هستند که قیمت بالایی دارند از این رو برای خرید فردی به صرفه نیست؛ این اسکوتر دارای باتری‌های قوی است که ۸ تا ۹ ساعت می‌تواند بدون شارژ مورد استفاده قرار بگیرد.

به گفته وی، این اسکوترها دارای ۳ درجه سرعت آهسته، متوسط و بالا هستند. همچنین بعد از خالی شدن شارژ این اسکوترها، در ایستگاه‌هایی که طراحی کردیم شارژ می‌شوند و دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیر تیم استارت اپی تصریح کرد: فعالیت در کل بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر با ناوگان هزار عددی در مدت دو سال جزو چشم‌انداز این‌ تیم است.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.