تامین برق توسط صنایع باید اجرایی شود

طبق نتایج تحقیقات نصب فیلتراسیون در نیروگاه‌ها بی‌فایده است

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا با اعلام اینکه برق نیاز اصلی بخش صنعت است، بیان کرد: تامین برق توسط صنایع اقدام خوبی است که باید با اولویت استفاده بهینه، اجرایی شود.

به گزارش امواج‌برتر، عباس علی آبادی روز شنبه در مراسم امضای قرارداد بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر با ظرفیت ۵۴۶ مگاوات افزود: تصور این که انرژی کالای مهمی نیست، سبب شده استفاده صحیح از آن جدی گرفته نشود.

وی بیان کرد: همه باید تلاش کنیم بهره‌وری در استفاده از انرژی جدی‌تر گرفته شود و هم در صنایع و هم در سایر بخش‌ها تلاش برای استفاده بهینه از انرژی باید بیشتر شود.

مدیرعامل مپنا تصریح کرد: امروزه شاهد هستیم که جهانیان به سمت کاهش شدت انرژی رفته‌اند که این موضوع نیز باید در کشور ما هم اولویت قرار گیرد.

علی آبادی در ادامه گفت: صنایع فولاد یکی از صنایع مهم کشور است که برق نیاز اصلی این صنعت است بنابراین تامین برق توسط صنایع اقدام خوبی است که باید با اولویت استفاده بهینه، اجرایی شود.

وی تامین بخشی از نیاز برق توسط صنایع را اقدامی ارزشمند توصیف کرد که امسال جدی‌تر گرفته شده است و ذکر کرد: گروه صنعتی مپنا برای تامین حدود یک هزار و پانصد مگاوات برق مورد نیاز صنایع قراردادهایی را اجرایی کرده است.

مدیرعامل مپنا به قرارداد امروز بین این گروه صنعتی و شرکت تامین کننده نیاز برقی گل گهر اشاره کرد و اظهار کرد: روزهای آینده قرارداد دیگری به امضا خواهد رسید و برای تامین نیاز ۲ هزار مگاواتی آلومینیوم المهدی هم مذاکره‌ای در جریان است.

علی آبادی درباره پیشنهادهای این شرکت برای تامین برق که قبلا گفته بود در پاسخ به ایرنا تاکید داشت: پیشنهادها به وزارت نیرو عرضه شده تا تصمیم گیری انجام شود.

پیمان کنعان مدیرعامل شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور هم در این نشست اظهار کرد: صنایع اخیرا با مشکل تامین برق روبه‌رو شده اند که باید برای جبران آن اقدام کرد و یکی از راهکارها، تامین برق توسط خود صنعت است.

قرارداد بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی گل‌گهر با بهره‌گیری از توربین‌های گازی و بخار ساخت کارخانجات گروه مپنا با ظرفیت ۵۴۶ مگاوات امروز امضا شد.
این قرارداد پس از اجرای بلوک نخست نیروگاه گل‌گهر جهت تأمین برق مورد نیاز مجموعه صنعتی معدنی گل‌گهر توسط گروه مپنا و با بهره‌گیری از ٢ توربین گازی (۳) MGT – ۷۰ و یک بویلر بازیاب و توربین بخار ساخت گروه مپنا نهایی شد و به امضا رسید.
احداث این نیروگاه و تأمین تجهیزات آن با بهره‌مندی از آخرین تکنولوژی روز و کاملاً داخلی انجام می‌شود

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع ایرنا
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.