بهره‌برداری از بزرگترین و مجهزترین خط تولید پیوسته مبدل‌های انرژی الکتریکی کشور

این طرح توسعه‌ که در ظرفیت کامل از قابلیت کاهش ارزبری بیش از 100 میلیون دلار در سال برخوردار است و در زمینه‌ی ساخت و تولید سیستم‌های تغذیه مخابراتی و مبدل‌های انرژی الکتریکی در روزهای پایانی بهمن ماه 1398 با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کار خود را آغاز نمود، گام بزرگی در راستای خودکفایی کشور در زمینه تامین مبدل‌های انرژی الکتریکی به شمار می‌رود.

نیان الکترونیک، به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت دانش‌بنیان کشور، با بیش از ربع قرن تجربه در زمینه طراحی و تولید مبدل‌های انرژی اکنون به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این مبدل‌ها در منطقه تبدیل شده است. دانش تولید شده در نیان الکترونیک، توانمندی تولید محصولات با فناوری بالا را در گروه کارخانجات نیان فراهم آورده تا این شرکت با تکیه بر دانش متخصصان خود بتواند گستره‌ی خدمات و صادرات کالاهای تولید خود را به کشورهای منطقه گسترش دهد.
مهندس چمنیان مدیر ارشد گروه نیان الکترونیک در گفت‌وگو با امواج برتر گفت: «راه‌اندازی بزرگترین خط تولید پیوسته مبدل‌های انرژی الکتریکی کشور 400 فرصت شغلی مستقیم و هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد نموده است. این کارخانه از ظرفیت تولید سالیانه12000دستگاه مبدل‌های انرژی الکتریکی شامل سیستم‌های تغذیه مخابراتی، اینورترهای نیروگاه خورشیدی، کانورترهای نیروگاه بادی، منابع تغذیه صنعتی و … با توان هزار مگاوات برخوردار است».
به گفته‌ی مهندس چمنیان عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی برای احداث و خرید ماشین‌آلات این واحد تولیدی که در پهنه‌‌ای به وسعت30هزار مترمربع در شهرک صنعتی چناران راه‌اندازی شده است، ۱،۵میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی صورت گرفته است. محصولات این واحد تولیدی که از توان بالای رقابت کیفی با محصولات خارجی برخوردار است، خواهد توانست نیاز کامل کشور در زمینه مبدل‌های انرژی در صنعت مخابرات، تجدیدپذیر و انرژی را تامین نماید و افزون بر آن با توجه به استانداردهای کسب شده جهانی، این محصولات فناورانه را روانه بازارهای منطقه‌ای و جهانی نماید.

مهندس محمدعلی چمنیان تاکید کرد؛ «این شرکت هم اکنون استاندارد کشور روسیه را کسب کرده و در زمینه فروش محصولات با این کشور همکاری دارد و قراردادی به ارزش ۱۲میلیون دلار هم با کشور سوریه منعقد کرده و محصولات خود را به چند کشور همسایه از جمله افغانستان صادر می‌کند».
مدیر ارشد گروه نیان الکترونیک با اشاره به دیگر فعالیت‌های گروه نیان‌الکترونیک گفت: «این واحد صنعتی همچنین نیروگاه‌های خورشیدی کوچک پنج تا۲۰ کیلوواتی را در دست تولید و توسعه دارد و بهینه‌سازی مصرف انرژی کولرهای آبی از دیگر برنامه‌های اجرایی این واحد صنعتی است».
مهندس چمنیان در پایان ابراز امیدواری نمود استفاده از محصولات با کیفیت این واحد تولیدی بیش از گذشته مورد توجه مصرف‌‌کنندگان داخلی به‌ویژه بخش دولتی قرار گیرد تا با خرید کالاهای ساخت داخل از ورود کالاهای مشابه خارجی جلوگیری نمایند.
گفتنی است برخورداری از واحد تحقیق و توسعه‌ی کارآمد و حضور تیم قدرتمند طراحی مسلط به دانش روز توانمندی، طراحی تمامی محصولات این شرکت بر اساس درخواست مشتری را در شرکت دانش‌بنیان نیان‌الکترونیک فراهم آورده است و سرعت بالای تولید، دسترسی آسان به خدمات پس از فروش و پشتیبانی گسترده نیان‌الکترونیک همراه با حفظ فاکتورهای کیفی و قیمت رقابتی، این شرکت را به تامین‌کننده‌ای متمایز و مطمئن در صنعت مخابرات و انرژی‌های تجدیدشونده تبدیل نموده است.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

نویسنده گروه خبر امواج برتر
منبع امواج برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.