بهار و نوروز 1402 مبارک

بهار زیباتر می‌شود آن‌گاه که آدمی از درون بهار اندیش شود. نوروز زیباتر می‌شود اگر اندیشه‌ی آدمی به نوگرایی و درک عالمانه هستی زینت یابد. جلوه‌گری بهار در شاخ و برگ درختان و سبزه‌های روییده بر دشت و دمن، دستاورد اندیشه‌ای است در نهاد درخت و نهاد زمین. اندیشه‌ای که آن‌ها را به نو شدن می‌خواند. برون‌داد اندیشه‌ی بهاری ریشه‌ی درخت، شکوفه‌ای می‌شود بر شاخه تا چشم و روح رهگذران را بنوازد و فضا را از هوای تازه آکنده سازد. همه‌ی دانه‌هایی که زمستان را تاب آورده‌اند، زیباترین جلوه‌ها را به رخ جهان می‌کشند تا بهار، نماد سخاوت طبیعت شود و نوروز آغازگر گشاده دستی بهار.


ایران زادگاه و خاستگاه نوروز، این آیین کهن باستانی است و نوروز، آغازگر رستاخیز زمین همواره در اندیشه‌ی این سرزمین، مردمان را به مهر و مهربانی خوانده است. اینک نوروز جهانگیر شده و از شرق تا غرب زمین را به ستایش خویش واداشته است؛ جهان امروز، بیش از گذشته نیازمند نوروز و اندیشه‌های آن است، نیازمند گشاده دستی بهار، نیازمند توانگری طبیعت و نیازمند هوای تازه‌ی شکوفه‌های نو رسته.


بهارِ امید بخش در راه است، این را هم؛ برگ‌های گاهشمارها نشان می‌دهند و هم دگرگونی زیستگاه‌ها و هم نوروز که پیام‌آور بهار است. سالی سخت بر ما گذشته اما امید هم چنان زنده است برای روزهای بهتر. روزهای بهتر را اندیشه‌های برتر می‌سازند. باید برای میهن، روزهای بهتری اندیشه کنیم. در روزهای زیبایی که لحظه‌ها به بوی گل و ریحان آغشته‌اند و دل‌ها از شور آکنده و جان‌ها از شوق زندگی سرشار، باید دگرگونی را از اندیشه‌ها آغاز نمود. جامعه مانند پهنه‌ی طبیعت برای بهاری شدن به شکوفه‌ی همه‌ی درخت‌ها و رستن همه‌ی گل‌ها نیازمند است.

صنعت زیربنایی برق که به باور بیشتر اندیشمندان حوزه‌ی صنعت و اقتصاد زیرساختی مهم در توسعه و آبادانی کشور است، نیازمند اندیشه‌های بهاری و نوروزی است، نیازمند آغازی پر رونق برای گسترش و نو شدن. پند آن‌ها که دلسوزانه به رویکردهای نوینی در این حوزه سفارش می‌کنند اگر باز هم نادیده انگاشته شود، دشواری‌های در راه چند برابر خواهد شد. راه صنعت برق ناهموار شده است و اگر هموار نگردد راه را بر تمام جنبه‌های توسعه‌ی کشور خواهد بست . . .


فرارسیدن نوروز و آمدن بهار شایسته‌ی شادباش است. شاد باشید.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.