بسته شدن ۴۱۸میلیارد تومان قرارداد ساخت داخل قطعات نیروگاهی

بسته شدن 418 میلیارد تومان قرارداد ساخت داخل قطعات نیروگاهی

مدیرکل دفتر فناوری و بومی‌سازی نیروگاه‌های شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 724 هزار قطعه نیروگاهی به مبلغ هزار و 206 میلیارد تومان ساخت داخل شده است، اظهار کرد: در سال جاری نیز حدود 30 قرارداد ساخت داخل به مبلغ حدود 418 میلیارد تومان منعقد شده است.

به گزارش امواج‌برتر به نقل از پاون، علی عیسی‌پور مدیرکل دفتر فناوری و بومی‌سازی نیروگاه‌های شرکت برق حرارتی با بیان اینکه حدود 20 سال است که نیروگاه‌ها توسط شرکت مپنا بومی‌سازی می‌شوند، افزود: در گذشته واحدهای v94.2 ساخت داخل شدند و اکنون به واحدهای کلاس F رسیده‌ایم که این روند همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون در ساخت نیروگاه‌های گازی و سیکل‌ترکیبی نیازی به خارج از کشور نداریم، عنوان کرد: داخلی‌سازی قطعات نیروگاه‌های قدیمی که بیشتر خارجی هستند آغاز شده است و در حال حاضر 85 درصد قطعات آنها ساخت داخل است.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان سال گذشته بیش از 724 هزار قطعه را به مبلغ حدود هزار و 206 میلیارد تومان ساخت داخل کردیم. در سال 1401 هم حدود 30 قرارداد ساخت داخل به مبلغ حدود 418 میلیارد تومان منعقد شده است.

مدیرکل دفتر فناوری و بومی‌سازی نیروگاهی شرکت برق حرارتی به تشریح جزییات قراردادهای منعقد شده پرداخت و افزود: در بخش ارتقای بهره‌وری در تولید برق پنج قرارداد به مبلغ 26 میلیارد و 700 میلیون و در بخش افزایش امنیت، تاب‌آوری، بومی‌سازی و خودکفایی در صنعت آب و برق 15 قرارداد به مبلغ 336 میلیارد تومان منعقد شده است.

وی گفت: امسال وزیر نیرو توسعه استفاده از هوش مصنوعی را در برنامه صنعت آب و برق قرار داده‌اند که در این زمینه هم دو قرارداد به مبلغ 700 میلیون تومان منعقد شده است. همچنین جهت کاهش تلفات سه قرارداد به مبلغ 80 میلیارد تومان و در بخش هوشمندسازی صنعت آب و برق هم پنج قرارداد به مبلغ 46 میلیارد و 700 میلیون به امضا رسیده است.

عیسی پور با اشاره به اینکه امسال مجموعا 418 میلیارد تومان قرارداد ساخت داخل منعقد شده است، بیان کرد: این مهم در کنار صرفه‌جویی ارزی، خودکفایی و کاهش وابستگی و اشتغال‌زایی، موجب توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود.

عیسی‌پور با تاکید بر به روز شدن تکنولوژی‌های ساخت نیروگاه‌ها، ذکر کرد: در حال حاضر گروه مپنا بومی‌سازی نیروگاه‌های کلاس F را آغاز کرده است و زمانی که همه نیازها رفع شوند سراغ کلاس‌های بعدی خواهیم رفت.

مدیرکل دفتر فناوری و بومی سازی نیروگاهی شرکت برق حرارتی همچنین از صادرات تکنولوژی به عراق، سوریه و کشورهای همسایه خبر داد.

این خبر چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

منبع گروه خبر امواج‌برتر
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، بخش‌های موردنیاز با * مشخص شده‌اند.